شناسهٔ خبر: 24045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

سند کاهش تصادفات استان کرمان تدوین می‌شود/ حفاظت از اراضی دولتی در دستور کار قرار دارد

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از تدوین سند کاهش تصادفات با رویکرد همه‌ دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: حفاظت از اراضی دولتی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، محمدمهدی بلوردی در نشست شورای حمل و نقل استان کرمان که با حضور رستمی مدیرکل دفتر مدیریت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در سه ماهه نخست امسال هشت جلسه‌ شورای حمل‌ و نقل استان با رویکرد تحلیل و بررسی علل تصادفات استان برگزار شده است.

وی با بیان این‌که در شمال استان کرمان ۱۵۵۷ کیلومتر بزرگراه ساخته شده است گفت: در این محدوده ۵۲۵ بزرگراه نیز در دست ساخت است.

بلوردی افزود: در سال گذشته ۷۴ کیلومتر بزرگراه در شمال استان کرمان ساخته شد و ساخت ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه نیز در برنامه‌ امسال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه‌ راه‌ روستایی  ۴۳۶۹ کیلومتر راه ساخته شده است بیان کرد: در استان کرمان ۱۹ پروژه‌ بزرگراهی در دست اجرا است.

وی از ساخت آزاد راه «سیرجان –بندرعباس» در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: طول مسیر این محور ۳۳۰ کیلومتر است و محورهایی که نیاز به روکش آسفالت دارند شناسایی شده‌اند.

بلوردی با بیان این‌که در سال گذشته ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد گفت: ۹۲ میلیارد آن در حوزه‌ راهداری و ۸۸ میلیارد آن استانی بوده که از این رقم ۳۳ درصد تخصیص داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز ادغام اداره‌کل مسکن با اداره‌کل راه را یکی از چالش‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: به‌ سبب  گستردگی استان کرمان، باید بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها شناسایی و به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی دولتی نیز در دستور کار قرار دارد بیان کرد: اگر در این حوزه با یک شرکت قرارداد بسته شود از لحاظ هزینه‌ای مقرون‌ به‌صرفه‌تر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به این‌که استان کرمان دارای ۳۳ هزار واحد مسکن مهر است، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل شده و عمليات ساختمايي ۳ هزار واحد انجام شده است.

نظر شما