شناسهٔ خبر: 2405 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احداث راه‌آهن گرگان به مشهد اجرایی می‌شود/ ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون/ تعامل ایران و همسایگانش روزبه‌روز بیشتر می‌شود

سفر رئیس جمهوری به گلستان حسن روحانی در جمع مردم استان گلستان با بیان اینکه بودجه عمرانی سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: احداث راه‌آهن گرگان به مشهد اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسن روحانی صبح امروز سه شنبه (۱۱ آذرماه) در ابتدای سفر سه روزه خود به استان گلستان در جمع مردم این استان گفت: تعامل ایران با همسایگانش روز به روز بیشتر می‌شود. اکنون دو رییس جمهور ترکمنستان و قزاقستان به استان گلستان در مرز میان گرگان و آسیای مرکزی قدم می‌گذارند. این حضور برای ارتقای راه‌آهنی است که ایران را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران کشوری با عظمتی است و روزبه‌روز بر عظمت آن افزوده می‌شود ادامه داد: استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود و ما برای تحول این استان به سرمایه‌گذاری نیازمندیم تا اشتغال پایدار به وجود آید.

روحانی استان گلستان را مسیر اتصال کریدور جنوب به شمال معرفی کرد و افزود: جهان برای تحرک اقتصادی به ایران نیازمند است و ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه به شمار می‌آید. 

وی با اشاره به بودجه ۴۶ هزار میلیارد تومانی دولت برای عملیات‌ عمرانی در سال ۹۴ تشریح کرد: دولت در برنامه‌های خود ۱۲۱ پروژه عمرانی به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان برای کل استان گلستان تدوین کرده است و تمام اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها در سال‌های ۹۳ و ۹۴ تامین، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که دولت آن پیگیری می‌کند احداث راه‌آهن گرگان به مشهد است. اکنون احداث این راه‌آهن از سمت مشهد آغاز شده و در این سفر تصمیم گرفتیم که ساخت پروژه از گرگان به سوی مشهد نیز اجرایی شود.

دکتر روحانی در پایان از اتخاذ تصمیمی برای ایجاد منطقه آزاد در اینچه‌برون خبر داد و گفت: به زودی برنامه‌ریزی و طراحی مورد نیاز این پروژه را انجام می‌دهیم. این منطقه به انبار بزرگی در منطقه تبدیل و تحولات بزرگی از لحاظ صنعتی آغاز می‌شود و در پی آن شاهد توسعه‌ای قابل توجه در استان گلستان خواهیم بود./

نظر شما