شناسهٔ خبر: 24051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل استان کرمان خبر داد:

۱۶ هزار ناوگان باربری در استان کرمان وجود دارد

کامیون‌ معاون حمل و نقل استان کرمان از وجود ۱۶ هزار ناوگان باربری و ۴۵۰۰ ناوگان مسافربری در شمال استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمان، ناصر میرزایی معاون حمل و نقل استان کرمان در نشست شورای حمل و نقل استان کرمان که با حضور رستمی مدیرکل دفتر مدیریت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل استان کرمان از طریق جاده انجام می‌شود و هنوز نتواسته‌ایم از ظرفیت حمل و نقل ریلی به خوبی استفاده کنیم گفت: بیش از ۵۰ درصد بار از معادن استان حمل می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده استخراج معاون استان بیش از ظرفیت فعلی باشد.

معاون حمل و نقل استان کرمان از وجود ۱۶ هزار ناوگان باربری و ۴۵۰۰ ناوگان مسافربری در شمال استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: برای  بیش از ۸۰ درصد از بارهای جابجا شده در شمال کرمان بارنامه صادر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای با وجود معادن در استان مقرون به صرفه نیست و باید به سمت حمل و نقل ریلی پیش برویم، افزود: در حمل و نقل شمال استان فرایندها به شکل هوشمندسازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پاسگاه پلیس راهی در شمال استان کرمان وجود دارد، گفت: امسال آمار تصادفات بین شهری هشت درصد و جاده‌های روستایی  ۲۴ درصد در  شمال استان بوده است.

معاون حمل و نقل استان کرمان با بیان اینکه ۲۹ مجتمع خدمات رفاهی در در جاده‌های بین راهی استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است گفت: از این تعداد مجتمع در دو ساله اخیر ۱۳ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان ساخته شده است.

میرزایی از وجود ۲۵ ایستگاه دروبین کنترل سرعت متوسط در ۵۱۰ کیلومتر جاده‌های شمال استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: پنج مرکز معاینه فنی خوردو و ۲۲ دوربین نظارت نقاط حادثه‌خیز در گردنه‌های استان نصب شده است.

وی بیان کرد: در سطح کشور استان کرمان بیش از ۱۱ میلیون تن کیلومتر بار سالانه جابجا می‌شود اما در سال گذشته با کاهش ۱۶ درصد مواجه بوده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما