شناسهٔ خبر: 24053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل جنوب کرمان:

خروج روزانه حدود ۱۷ هزار تن بار از منطقه جنوب کرمان

کوروش جهانبخش مدیرکل حمل و نقل جنوب کرمان با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۷ هزار تن بار از منطقه جنوب کرمان خارج می‌شود گفت: تولیدات کشاورزی جنوب استان کرمان سالانه چهار میلیون تن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان، کوروش جهانبخش در نشست شورای حمل و نقل استان کرمان که با حضور مدیرکل دفتر مدیریت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به اینکه جنوب کرمان جزء چهار منطقه ویژه کشاورزی در دنیا است اظهار داشت: جنوب کرمان تولیدات خارج از فصل محصولات کشاورزی را تأمین می‌کند.

وی میزان تولیدات کشاورزی جنوب استان کرمان را سالانه چهار میلیون تن عنوان کرد و افزود: در جنوب کرمان هر ساله در سه ماهه نخست پخش بار به شکل حجیم است که در مابقی فصول سال این چنین نیست.

مدیرکل حمل و نقل جنوب استان کرمان خواستار تقویت سیستم فرودگاهی منطقه جنوب کرمان شد و خاطرنشان کرد: محصولات به شکل ارگانیک تولید می‌شود اما حمل مستقیم هوایی محصولات جنوب کرمان به سراسر دنیا انجام نمی‌شود.

جهانبخش از فعالیت ۱۰۷ شرکت حمل‌ونقل و ۳۳ شرکت در بخش مسافربری جنوب کرمان خبر داد و بیان کرد: به دلیل فصلی بودن عدم ماندگاری محصولات برای حمل بار بیشتر از ناوگان غیربومی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۷ هزار تن بار از منطقه جنوب کرمان خارج می‌شود تصریح کرد: تعداد ماشین‌های موجود در شرکت‌های حمل و نقل جوابگوی حمل و نقل محصولات این فصل نیستند.

مدیرکل حمل و نقل جنوب استان کرمان تصریح کرد: سالانه  ۱۴۳ هزار سفر از جنوب استان انجام می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن در سه ماهه نخست سال انجام می‌شود.

جهانبخش با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه سواری در جنوب فعالیت می‌کند گفت: شش دستگاه ترددشمار در جنوب استان کرمان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال چهار دستگاه احداث شود.

وی بیان کرد: دو دستگاه دوربین کنترل سرعت به سیستم قدیم راهداری‌ وصل است و پیش‌بینی می‌شود ۶ دوربین جدید تا پایان سال راه‌اندازی شود و جانمایی آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل جنوب کرمان با بیان اینکه جنوب کرمان یک منطقه در حال رشد و توسعه است تأکید کرد: مسئولان نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما