شناسهٔ خبر: 24102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان كرمانشاه مطرح شد:

اسكان بیش از ۳۵درصد جمعیت استان کرمانشاه در بافت‌های فرسوده/ لزوم هماهنگی دستگاه‌ها در جهت حل مشکلات حاشیه‌نشینی

جلسه مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه با اشاره به گسترش ۲۱۵۵ هكتار بافت فرسوده و ناكار آمد و همچنین ایجاد ۵۴ محله اسكان غیر رسمی در استان گفت: بیش از ۳۵ درصد جمعیت شهری (۴۱۰ هزار نفر) استان در بافت‌های فرسوده و ناكار آمد واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه وشهر سازی استان كرمانشاه: مهندس عبداله بهادری در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان كرمانشاه به ریاست شخص استاندار ضمن اشاره به گسترش ۲۱۵۵ هكتار بافت فرسوده و ناكار آمد و همچنین ایجاد ۵۴ محله اسكان غیر رسمی در استان گفت: بیش از ۳۵ درصد جمعیت شهری (۴۱۰ هزار نفر) استان در بافت‌های فرسوده و ناكار آمد واقع شده است.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان كرمانشاه افزود: اینكه كرمانشاه در رتبه كشوری بر اساس تعداد محلات غیر رسمی و جمعیت در آن به ترتیب پنجم وششم كشور یعنی زنگ خطری برای تلاش به منظور پیشگیری از گسترش وتشدید گسست كالبدی وهمچنین ارایه بهترین راه حل برای برون رفت از این معضل است.

دكتر رازانی استاندار كرمانشاه هم برگزاری این نشست را ضروری خواند وافزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده پیشنهادات، تصمیمات و مصوبات این نشست با تعامل و هم‌اندیشی همه دستگاه مرتبط در با وزیر محترم راه وشهر سازی و دیگر مسئولین ذیربط كشوری می‌تواند در احیای این مشكلات گره خورده در محلات مذكور موثر واقع شد.

دكتر رازانی در ادامه تاكید كرد: مصوبات این ستاد می‌تواند با مشخص كردن مشكلات عمده و البته راه‌حل مناسب برای خروج از آن ،در سفر آتی رئیس جمهور به استان مطرح شود و مطمئنا مساعدت ایشان را هم در پی خواهد داشت.

 در پایان مهندس بهادری، همكاری و مشاركت كلیه دستگاه‌های ذیربط را در باز آفرینی بافت‌های فرسوده وناكار آمد شهری عاملی مهم خواند و تصریح كرد: عمده آسیب‌های اجتماعی ،بافت‌های مورد بحث را تهدید می‌كند که البته با همكاری و مدیریت یكپارچه و ایجاد وحدت رویه می‌توان روز به روز شاهد ارتقای زندگی برای این شهروندان باشیم.

 گفتنی است در استان، شهرستان كرمانشاه و اسلام‌آباد غرب به ترتیب با ۳۵ و۱۲ محله غیررسمی بالاترین آمار سكونت‌های نامناسب مطالعه شده را به خود اختصاص می‌دهد.

نظر شما