شناسهٔ خبر: 24108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت مطرح کرد:

توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ۱۰۰ سورتی پرواز در روز

فرودگاه رشت توسعه فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با توجه به مولفه‌هایی همچون موقعیت راهبردی گیلان، همسایگی با کشورهای حاشیه خزری، جمعیت بالای منطقه، ظرفیت‌های قابل اتکای طبیعی و اقتصادی، وجود جاذبه‌های توریستی، بناهای تاریخی و ... به عنوان کلید توسعه منطقه مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، فرودگاه‌ها از بارزترین زیر ساخت‌های جوامع پیشرفته محسوب می‌شوتد و به دلیل برخورداری از پتانسیل های مختلف در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

فرودگاه زیرساخت مهم اقتصادی، ارتباطی، رونق و گسترش صنعت گردشگری است؛ توسعه فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با توجه به مولفه هایی همچون موقعیت راهبردی گیلان، همسایگی با کشورهای حاشیه خزری، جمعیت بالای منطقه، ظرفیت های قابل اتکای طبیعی و اقتصادی، وجود جاذبه های توریستی، بناهای تاریخی و غیره به عنوان کلید توسعه منطقه به شمار می رود.

توسعه این فرودگاه می تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی، توسعه آموزش عالی، گردشگری بویژه گردشگری سلامت، دسترسی مناسب‌تر به خدمات درمانی و غیره داشته باشد.

کارشناسان معتقدند با توجه به ظرفیت های فراوان فرودگاه رشت در حمل بار و مسافر، توسعه زیرساخت های استان با هدف حضور سرمایه گذاران، نخبگان و مسئولان در منطقه ضروری است؛ بنابراین توسعه فرودگاه رشت با توجه به نقش مثمر در اقتصاد شمال کشور باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

در همین زمینه مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت مطرح کرد: در حال حاضر مهمترین موضوع قابل اهمیت برای توسعه فرودگاه گیلان تملک زمین های ۱۶۰هکتاری اطراف فرودگاه است.

فتاح رضوانی بیان کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت برای ماندگاری نیازمند توسعه است و از سویی خرید زمین‌های یادشده بدون حمایت دولت و اعتبارات ملی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: در صورتی که امکان خرید به طور یکجا فراهم نباشد؛ خرید مرحله به مرحله و در غیر این صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیشنهاد شده است.

رضوانی تملک ۱۶۰هکتار زمین های اطراف، افزایش پروازها از طریق رایزنی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و تخصیص اعتبار ملی برای توسعه سردار جنگل رشت را سه مطالبه ویژه از نمایندگان جدید گیلان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره برداری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این فرودگاه را نیازمند تعامل همه مسئولان دانست. رضوانی با اشاره به چشم انداز و طرح های آینده فرودگاه و گسترش طرح جامع فرودگاهی، از مدیریت ارشد گیلان برای بهره برداری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه رشت درخواست مساعدت کرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مناسب برای نشست و برخاست روزانه ۱۰۰ سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت فراهم شده و انتظار می‌رود مسیرهای هوایی منتهی به فرودگاه رشت در اولویت برنامه پروازی شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.

 فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و با مساحتی معادل ۲۲۰ هکتار به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

برچسب‌ها:

نظر شما