شناسهٔ خبر: 24140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

ساخت ۶۹ كیلومتر راه ایمن در شهرستان میاندوآب/ اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت

داریوش نصر ۶۹ كیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در شهرستان میاندوآب احداث می شود كه در صورت تامین اعتبار امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جمع مردم شهر چهاربرج از توابع شهرستان میاندوآب گفت: با توجه به گذر كریدور غرب كشور از شهرستان میاندوآب، این شهرستان به عنوان چهارراه ترانزیتی جنوب استان مطرح است و توسعه راههای ارتباطی استاندارد و امن نیاز حیاتی منطقه محسوب می شود.

داریوش نصر با اعلام اینكه ۲۰ كیلومتر از بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب از سمت میاندوآب برنامه ریزی شده در صورت تامین اعتبار  امسال به بهره برداری برسد، گفت: همچنین اگر منابع مالی به موقع تامین شود امسال سه كیلومتر از محور میاندوآب- شاهین دژ افتتاح خواهد شد.

وی از ساخت و توسعه ۱۰ كیلومتر از محور میاندوآب- بوكان خبر داد و گفت: شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در آذربایجان غربی؛ مجری احداث این محور بوده و دو كیلومتر از این محور آسفالت شده است.

نصر به اجرای عملیات راهسازی در ۱۰ كیلومتر از محور میاندوآب- سرچم اشاره كرد و افزود: امسال ۲۱ كیلومتر راه روستایی در شهرستان میاندوآب بهسازی و آسفالت خواهد شد.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی در راستای حفظ و صیانت از سرمایه های ملی در اولویت كاری این اداره كل قرار گرفته است.

نصر اضافه كرد: امكانات و منابع مالی در سطح ادارات شهرستانهای تابعه براساس پارامتر و شاخص های مشخص توزیع می شود.

وی در ادامه از ساماندهی ورودی و خروجی های شهر چهاربرج خبر داد و اظهار كرد:امسال استانداردسازی۵ كیلومتر چهاربرج به سمت حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی در صورت جذب منابع مالی مختلف تكمیل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینكه بهسازی ورودی و خروجی های شهر چهار برج از سمت تپه رش به طول ۲۷ كیلومتر و ۲۸ كیلومتر از سمت فسندوزجزء برنامه هاست، ادامه داد: در این محورها معادل ۱۴۰ میلیاردریال در قالب دو پروژه  قرارداد داریم كه ۱۴۰ میلیاردریال دیگر برای اتمام این طرح مورد نیاز است.

شهرستان میاندوآب ۳۱ كیلومتر بزرگراه، ۶۲ كیلومتر راه اصلی، ۸۰ كیلومتر راه فرعی و ۴۳۵ كیلومتر راه روستایی دارد كه ۳۲۲ كیلومتر راه روستایی آسفالت شده و این شهرستان از لحاظ شاخص برخورداری از راه آسفالته در رتبه سوم استانی قرار دارد.

نظر شما