شناسهٔ خبر: 24142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی قزوین مطرح شد

وجود ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان قزوين/ اسكان بخشی از مردم شهر قزوين در ۴۵۰هكتار بافت فرسوده

ستاد بازآفرینی با مطالعات انجام شده در سطح استان قزوین تعیین شد ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که ۴۵۰ هکتار آن در شهر قزوین واقع است. تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی و اجرایی شدن مصوبات آن نقش تعیین کننده‌ای در بازآفرینی این بافت‌ها خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در دولت جدید سند ملی راهبردی احیا، بازسازی و نوسازی محدودها و بافت‌های ناکارآمد تهیه شد که بر اساس آن تشکیل مجموعه‌ای با نام ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌های قدیمی در دستور کار قرار گرفته و کار خود را اغاز کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه  جلسات استانی این ستاد به ریاست استاندار تشکیل می‌شود بیان کرد: اهداف اصلی این ستاد استفاده از توانمندی‌های درونی بافت است تا بتوان با ارزش گذاری در این بافت‌ها، افزایش کیفیت زندگی و بازیابی هویتی در این محلات فضای شهری را بهبود بخشیده و رضایت‌مندی مردمی که در این بافت‌ها ساکن هستند را جلب نمود .

اسماعیلی با بیان این مطلب که از ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده استان ۴۵۰ هکتار در شهر قزوین واقع شده، افزود: باز آفرینی و بهسازی این بافت‌ها، بستگی به مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول و همچنین جلب مشارکت عمومی دارد. 

وی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر برگزاری منظم جلسات ستاد بازآفرینی عنوان کرد: برگزاری این جلسات می‌تواند به کاهش مشکلات اجتماعی بافت‌های هدف کمک کرده و حرکت ما را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تسریع کند. بافت‌های ناکارآمد بیشترین خسارت را در مواقع بحران خواهند دید.

نظر شما