شناسهٔ خبر: 2416 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اصغری‌مهرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

دلایل افزایش ۱۲ میلیونی قیمت مسکن مهر فاز ۱۱ پردیس/ تکمیل خدمات زیربنایی با اولویت استفاده از اعتبارات دولتی

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره افزایش ۱۲ میلیون تومانی قیمت واحدهای مسکن مهر فاز ۱۱ شهر پردیس گفت: طبق قانون دریافت مبلغ مازاد برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر مجاز است.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مشکلات متقاضیان فاز ۱۱ مسکن شهر جدید پردیس اظهار کرد: به زودی رقمی که متقاضیان مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید پرداخت کنند محاسبه خواهد شد. طرح مسکن مهر به گونه‌ای برنامه ریزی شده که علاوه بر وام ۲۵ میلیونی که بانک‌ها در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار می‌دهند سایر هزینه‌ها را مردم باید پرداخت کنند. در نتیجه مبلغ نهایی با توجه به وضعیت پروژه‌ها و هزینه‌هایی که برای ساخت‌و‌ساز صرف می‌شود، محاسبه خواهد شد.

مجري ويژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با یادآوری این‌که مبلغ ۱۲ میلیون تومانی که برای فاز ۱۱ شهر پردیس اعلام شده بر اساس مصوبه دولت گذشته بود گفت: این مبلغ با هدف تامین هزینه‌های خدمات زیربنایی از محل اراضی و املاک دولتی و همچنین آورده‌های مردمی دریافت می‌شود. مصوبه دریافت مبلغ ۱۲ میلیون تومان در پردیس اجرا شد حال آنکه در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت هنوز اجرایی نشده است.

مهرآبادی ادامه داد: در شهر جدید پردیس دریافت این رقم اعمال شده ولی بحث کلی این است که باید جانب مردم را بگیریم و تا جایی که امکان دارد از اراضی و اعتبارات دولتی برای تامین خدمات زیربنایی استفاده کنیم و برای ساخت از آورده‌های مردمی کمک بگیریم.

وی با اشاره به قانونی که پیش از این درباره دریافت ارقام مازاد تصویب شده بود یادآوری کرد: در قانون آمده که برای آماده سازی زمین، دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است. یک میلیون تومان از محل تسهیلات و یک میلیون تومان هم مردم پرداخت می‌کنند اما طبق قانون دریافت مبلغ مازاد مجاز است. در نتیجه سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت‌های عمران شهرهای جدید مجاز هستند با دستورالعملی که وزیر راه و شهرسازی امضا می‌کند برای کمک به تامین خدمات زیربنایی از محل آورده‌های مردمی و فروش اراضی و املاک دولتی مبالغی را دریافت کنند.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، هم اکنون میزان استفاده از آورده‌های مردمی یا اراضی دولتی برای تامین مبالغ مورد نیاز در حال بررسی است./

نظر شما