شناسهٔ خبر: 24187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن مهر سیستان و بلوچستان مطرح شد

پرداخت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای برای خط اعتباری مسکن / نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی

مسکن مهر در جلسه شورای تأمین مسکن استان سیستان و بلوچستان که با حضور تمامی اعضا و به ریاست استاندار برگزار شد، مدیر کل راه و شهرسازی استان گزارش کاملی از مسکن مهر استان و تاسیسات زیربنایی و روبنایی آن ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، جلسه شورای تأمین مسکن استان با حضور تمامی اعضا و به ریاست استاندار برگزار شد.

در این جلسه مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای از خط اعتباری مسکن مهر با نرخ سود در مرکز استان ۷ درصد و سایر شهرها ۴ درصد پرداخت گردیده است.

وی افزود: ۵۲۰ هکتار از اراضی دولتی جهت آماده‌سازی و احداث بنا به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار گردیده است.

مسعود مالکی بیان داشت: ۲ باب مسجد، ۵ باب مدرسه و ۹۹ واحد تجاری در سایت‌های مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۳ باب مدرسه، ۴ باب مسجد، یک کلانتری و ۱۰۲ واحد تجاری نیز در دست احداث است.

وی ادامه داد: برای تکمیل تأسیسات زیربنایی مسکن مهر (آب، برق و فاضلاب)  ۸۳۴ میلیارد تومان و تکمیل و احداث روبنایی (آموزش، بهداشتی، انتظامی و... ) ۱۵۱ میلیارد تومان مورد نیاز است.

آقای مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با تاکید بر این که دست‌اندرکاران اجرای طرح مسکن مهر تمام تلاش خود را به کار ببندند گفت: حداکثر تا پایان خرداد سال آینده واحدهای مسکن مهر به بهره‌برداری برسد.

وی بر ضرورت همکاری بانک‌های عامل با ادارات و دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر تأکید کرد و توضیح داد: طرح مسکن مهر چه خوب و چه بد از سالهای قبل به ما رسیده و باید به هر طریق ممکن آن را به اتمام برسانیم.

هاشمی با بیان اینکه می‌توان طرح مسکن مهر را با مشارکت مردم ادامه داد، گفت: باید مردم را در طرح مسکن مهر مشارکت داده و از ظرفیت مردم نیز در کنار حمایت دولت استفاده شود تا مشکل مسکن برطرف شود.

نظر شما