شناسهٔ خبر: 24197 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طالبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

بهره برداری از ۶۱۱ مجتمع خدماتی-رفاهی تا پایان خردادماه/ مجتمع‌های متخلف پلمپ می‌شوند/نظارت سازمان راهداری و معاونت علوم‌پزشکی بر مجتمع‌های خدماتی

بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شمار مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در حال بهره‌برداری تا پایان خردادماه به ۶۱۱ واحد رسیده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به طور هدفمند از مالکان مجتمع‌ها حمایت می‌کند.

بابک طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی قبل از شروع سفرهای تابستانی اظهار داشت: تا پایان خردادماه تعداد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در حال بهره‌برداری در حاشیه راه‌های کشور به ۶۱۱ واحد رسیده است که نزدیک به ۵۰ مجتمع از کل آمار ذکر شده طی سه سال اخیر ساخته شده‌اند. همچنین ۳۵۰ مجتمع در حال ساخت است و برای پوشش راه شریانی در کشور به ازای هر ۵۰ کیلومتر به ۷۰۰ مجتمع دیگر نیاز داریم.

وی افزود: این اقدامات حاکی از عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع است و در این مسیر به طور هدفمند از مالکان حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته بیان داشت: کمک‌های بلاعوض بیشتر در مناطقی که کمتر مورد استقبال سرمایه  گذاران قرار گرفته است متمرکز شده و برعکس در سایر محورها فعالیت‌های مجتمع‌های در حال بهره برداری را توجیه‌پذیر می‌کنیم.

طالبی با بیان اینکه «یک‌سری عناصر منفرد مانند شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، سازمان ارتباطات و تبلیغات اسلامی و سازمان میراث فرهنگی بر روی جایگاه سوخت، مساجد و نمازخانه و رستوران‌ها تولیت دارند» تصریح کرد: به لحاظ اینکه عموم مردم وزارت راه و شهرسازی را متولی تمام امکانات موجود راه‌ها می‌دانند، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پیشنهادی مبنی بر اخذ خدمات مطلوب‌تر از سوی مسافران در ستاد تسهیل سفر ارائه کرد و مصوب شد کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های دخیل به علاوه معاونت علوم پزشکی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجتمع های خدماتی موجود را بازدید و نظارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات در تعطیلات نوروزی بازخورد مثبتی داشت و طبق نتایج به دست آمده به نسبت وضعیت مطلوب‌تری به دست آمد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه گفت: از اواخر خردادماه این کارگروه در تمام استان‌ها تشکیل شد و زمان کوتاهی برای ترمیم موارد دیده شده در نظر گرفته شد و در صورتی که مشکلات در ادامه رویت شود، هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط از ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنند و حتی احتمال پلمپ مجتمع خدماتی-رفاهی متخلف نیز وجود دارد.

طالبی با اشاره به سرمایه گذاران متقاضی سیستم "فرنچایز"(شعبه‌ای) در حوزه مجتمع های خدماتی-رفاهی یادآور شد: تا کنون آستان قدس رضوی با ۲۲ مجتمع به نام امام رضا(ع) در این زمینه فعالیت خود را شروع کرده است و شرکت دیگری به نام کریمه(رستو)  در حال بهره‌برداری از ۸ مجتمع است. البته دو شرکت؛ یکی برای سرمایه گذاری در ساخت ۱۱۰ مجتمع و دیگری برای ساخت ۵۰ مجتمع اعلام آمادگی کرده‌اند که در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به گونه‌ای است که الان با سرمایه های کم و تقاضا برای ساخت مجتمع های خدماتی-رفاهی با مساحت حداقل ۲۵۰۰ متر در حاشیه راه‌های فرعی و اصلی نیز می‌توان اقدام کرد.

 

 

نظر شما