شناسهٔ خبر: 24200 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سرگیری پروازهای تبریز- استانبول

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: پروازهای مسیر تبریز- استانبول و بالعکس که به دلیل انفجارهای شب گذشته فرودگاه آتاترک استانبول لغو شده بود، امروز از سر گرفته شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مصطفی صفایی اظهار کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین از استانبول به مقصد تبریز دیروز درست قبل از حادثه انجام شد.

وی اضافه کرد: اما پرواز برگشت این شرکت هواپیمایی به دلیل مسایل امنیتی ناشی از انفجار در فرودگاه آتاترک استانبول لغو شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی ادامه داد: پرواز برگشت روز گذشته شرکت ترکیش ایرلاین هم اکنون در حال پذیرش مسافر است و ساعت ۱۳ ظهر امروز پرواز انجام می شود.

وی با بیان اینکه همه مسافران پرواز روز گذشته استانبول - تبریز سالم به مقصد رسیدند، به ايرنا گفت: دیروز یک پرواز شرکت هواپیمایی آتا نیز که مسافر پذیرش کرده بود، بعد از اطلاع از انفجار فرودگاه استانبول لغو شد.
سه شنبه شب گذشته حمله انتحاری سه نفر به فرودگاه آتاترک استانبول باعث کشته شدن ۳۶ نفر و زخمی شدن ۱۴۰ نفر شد.

به دنبال این انفجار کلیه پروازها به سمت استانبول و بالعکس لغو و فرودگاه تا ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت محلی تعطیل بود.

به گفته نخست وزیر ترکیه مهاجمان سه نفر بودند که با یک تاکسی به فرودگاه آمده و بعد از تیراندازی به اطراف خود دست به انتحار می زنند که این موجب افزایش تلفات شده است.

'بینالی یلدریم' شمار کشته ها را ۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: احتمالا برخی از کشته ها اتباع خارجی هستند. پرواز تبریز - استانبول و بالعکس از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز همه روزه دایر است.

فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ شمسی با ماموریت ارائه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی بر پایه ضوابط سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) راه اندازی شد.

این فرودگاه در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شد و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه آسمان باز ایران (Open Sky) به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری خدمات می دهد.

فرودگاه بین المللی تبریز اکنون نزدیک به ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی در هفته دارد و دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.

نظر شما