شناسهٔ خبر: 24236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت سه هزار و ۳۱۰ میلیارد ریالی سیل و تگرگ به آذربایجان شرقی

سیلاب مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: این استان در ۱۰ روز گذشته بر اثر بارندگی های شدید باران، تگرگ و بروز سیل متحمل سه هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال خسارت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خلیل ساعی، شامگاه چهارشنبه در بازید از روستاهای خسارت دیده بخش سراجوی شهرستان مراغه افزود: بیشترین خسارت به بخش کشاورزی، تاسیسات دولتی، راه ها و ساختمان های روستایی استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت بخش هایی که زیر پوشش بیمه قرار دارند توسط بیمه های کشاورزی و حوادث جبران می شود، اظهار کرد: تلاش می شود خسارت بخش هایی که تحت پوشش بیمه نیست با کمک نهادهای مربوط و جذب اعتبار کشوری جبران شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی، خسارت وارده به شهرستان مراغه را یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در این شهرستان بیشتر به باغ ها، زمین های زراعی و راه های روستایی خسارت وارد شده است.

ساعی، ادامه داد: خسارت وارده به بخش های مختلف استان در دست بررسی بوده و تا کنون تمامی موارد به ستاد بحران کشور اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی به همراه مسئولان شهرستان مراغه از مناطق خسارت دیده و روستای گویجه قلعه بازدید کردند.

از نخستین روزهای تیر بیشتر نقاط آذربایجان شرقی شاهد بارش باران شدید بود که در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ و بروز سیل شد و خسارت هایی به بخش های مختلف شهرستان های مراغه، هشترود، شبستر و تبریز وارد شد.

نظر شما