شناسهٔ خبر: 24239 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون امور فرودگاهی شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح کرد:

تشریح دو هدف بزرگ شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ع)/ برقراری پرواز بین آلماتی و تهران/ توسعه شهرفرودگاهی با تکمیل ترمینال سلام/ پیش‌بینی تردد ۸ میلیون مسافر/ آغاز فاز مطالعاتی ترمینال ایران‌شهر/ پرواز ۵۰ ایرلاین فعال در فرودگاه امام

فرودگاه امام خمینی(ره) با ورود نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایر آستانا ( قزاقستان ) از آلماتی در فرودگاه امام خمینی (ره) پروازهای این شرکت در مسیر آلماتی – تهران و بالعکس از پنجشنبه ۱۰ تیر رسما برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ کورش فتاحی معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح این خط هوایی گفت: با آغاز پروازهای ایرآستانا به فرودگاه امام هم اکنون ۹ شرکت داخلی و ۴۱ شرکت خارجی پروازهای خود را از این فرودگاه به ۶۴ مقصد پروازی آغاز کرده اند.

وی افزود: ایرآستانا در هر هفته سه پرواز به تهران انجام خواهد داد و امیدواریم با افزایش پروازهای هوایی به مقاصد مختلف از طریق فرودگاه امام شاهد توسعه مناسبات بین المللی ایران با کشورهای مختلف جهان باشیم.

فتاحی افزود: خوشبختانه برنامه های بسیار مناسبی را برای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی در دست اقدام داریم به طوری که سال گذشته هفت میلیون نفر از این فرودگاه تردد کردند و امسال تعداد مسافران این فرودگاه به بیش از هشت میلیون نفر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت دو برابر ظرفیت فرودگاه امام است اظهار داشت: برای افزایش پروازهای هوایی از این فرودگاه انتظار داریم ترمینال سلام به بهره برداری برسد.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: عملیات اجرایی احداث ترمینال سلام متوقف نشده بلکه با منابع مالی مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی (سه هزار میلیارد ریال) در صددیم این ترمینال را آماده کنیم.

فتاحی در خصوص ترمینال ایران‌شهر نیز گفت: این ترمینال توسط یک شرکت مشاور هلندی وارد فاز مطالعات و طراحی شده و با تکمیل ظرفیت های فازهای مختلف آن ظرفیت فرودگاه امام از ۱۸ میلیون تا ۹۰ میلیون مسافر در سال افزایش می یابد.

وی ارتقاء خدمات به مسافران و شرکت های هوایی و افزایش مسیرهای هوایی را دو هدف بزرگ شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه ساختارهای منطقه هوایی؛ منطقه آزاد؛ منطقه ویژه اقتصادی و چهار منطقه مسکونی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در جنوب شهر تهران آماده شده و امیدواریم در آینده شاهد تحولات بزرگی در آن باشیم.

مدیر دفتر ایر آستانا در ایران و ترکیه نیز در این مراسم گفت: ایرآستانا با هواپیمای ام بایر۱۹۰ برزیلی پروازهای خود را از امروز بین آلماتی و تهران آغاز کرده است و امیدواریم این پرواز به توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری بین دو کشور کمک کند.

سرکالی امیر بکوف در این مراسم افزود: ایران با تمدن بسیار کهن دارای جاذبه های گردشگری و هنری زیادی است و این سبب خواهد شد که گردشگران قزاقستان به ایران سفر زیادی داشته باشند و با این پرواز گردشگران ایرانی نیز به آلماتی پرواز کنند.

وی با بیان اینکه آمارهای وزارت امور خارجه قزاقستان حجم مبادلات تجاری دو کشور را در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد دلار پیش بینی کرده است گفت: ما در حال مذاکره با وزارت امورخارجه ایران هستیم تا گردشگران قزاقزستانی بتوانند روادید سفر به ایران را در فرودگاه تهران دریافت کنند.

وی قیمت بلیط پروازهای آلماتی به تهران را معادل ۲۶۰ دلار اعلام کرد و گفت: ۵۹ سهم هواپیمایی ایرآستانا به دولت قزاقستان و ۴۱ درصد آن به شرکت خصوصی اختصاص دارد و امیدواریم گردشگران ایرانی و قزاقزستانی از این پرواز به سایر مقاصد پروازی خود در کشورهای مختلف استفاده کنند.

شرکت هواپیمایی ایرآستانا روزهای شنبه – سه شنبه و پنجشنبه هر هفته یک پرواز در مسیر آلماتی – تهران و بالعکس از دهم تیرماه سال جاری برقرار کرده است و با آغاز پروازهای این شرکت در مجموع ۴۱ شرکت خارجی به فرودگاه امام خمینی پرواز برقرار کرده اند.

نظر شما