شناسهٔ خبر: 24251 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در روز قدس مطرح کرد:

مردم منطقه می‌توانند یک جریان بزرگ اجتماعی ایجاد کنند/ روز قدس اندیشه‌ای برای تغییر نظام سلطه است

وزیر راه و شهرسازی در جمع راهپیمایان روز قدس وزیر راه و شهرسازی در راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه پیام روز قدس این است که آگاهی در سطح بین‌المللی می‌تواند راه را برای بسیاری از جریانات ضداستکباری باز کند گفت: روز قدس بیشتر یادآور هویت ملت‌های اسلامی و عربی است و می‌تواند جریانی اجتماعی را در برابر رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین‌المللی ایجاد کند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در راهپیمایی روز قدس و تاکید بر اهمیت این روز اظهار داشت: روز قدس حرکتی است در سطح جهان که نشان دهنده وجود اندیشه‌ای برای تغییر نظام سلطه و سیستمی است که منافع گروهی خاص را بر دیگران تامین می‌کند.

وی افزود: در سوی دیگر جهان نظیر مسلمانان اعراب و ایرانی‌ها و تمام کسانی که در این منطقه از جهان زندگی می‌کنند می‌توانند یک جریان اجتماعی راه‌اندازی کنند و خواستار یک تغییر بزرگ در فرآیند قدرت در سطح جهان باشند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیام روز قدس این است که مساله آگاهی در سطح بین‌المللی و جهانی می‌تواند راه را برای بسیاری از جریانات ضداستکباری باز کند و ورود و نفوذ داشته باشد. در واقع ملت‌هایی که در این بخش از جهان جای دارند می‌توانند یک جو اجتماعی ایجاد کنند.

آحوندی با بیان اینکه روز قدس در واقع یک حرکت جهانی برای ملت‌های اسلامی است ادامه داد: کشورهای مسلمان می‌خواهند جریان سلطه و حاکمی که این ظلم گسترده را ایجاد کرده، تغییر دهند. بنابراین روز قدس نشان داده که این ملت‌ها با اندیشه روز قدس توانسته‌اند یک هم‌بستگی فراملی ایجاد کنند که بسیار ارزشمند است و می‌تواند در آینده معادلات بین‌المللی نقش مهمی را ایفا نماید.

آخوندی خاطرنشان کرد: درهر صورت امروز ملت ایران گرد هم جمع شده‌اند که در برابر رژیم صهیونیستی صف آرایی جدیدی را داشته باشند و بسیار مهم است که سهم روشنی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عوامل ایجاد نظام سلطه در فلسطین اشغالی توضیح داد: این نظام سلطه یکی با جریان جنگ سرد پیش رفت که نکته بسیار مهم آن سوءاستفاده حداکثری از جانب اندیشه صهیونیستی با رویکرد نژادپرستی است و دیگری بحران هویتی در جهان عرب و ملت‌های اسلامی بود که زمینه هر گونه فعالیت اجتماعی را تضغیف کرد.

این مقام عالی وزارت راه و شهرسازي یادآور شد که در همین شرایط بود که رژیم صهیونیستی شکل گرفت و جنایات دهشتناک را در فلسطین و سایر نقاط جهان راه انداخت.

آخوندی با اشاره به نکته مهم و قابل اهمیت برای کشور افزود: درهر صورت جنگ سرد تمام شده و باید حداکثر بهره لازم را از آن برد. و نکته دوم پدیده انقلاب اسلامی است که در واقع باعث هوشیاری و بازگشت به هویت در ایران کشورهای اسلامی و عربی شده است. لذا امیدوارم منشاء جدی‌ای بشود تا ملت‌های مختلف را درمقابل ظلم جهانی بسیج کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در موقعیتی هستیم که پدیده روز قدس که بیشتر یادآوری هویت ملت‌های اسلامی و عربی است، می‌تواند یک جریان اجتماعی را در برابر رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین المللی ایجاد کند و این نوید بخش یک تحول در آینده است.

آخوندی هم چنین به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: حضور مردم در ماه رمضان و در اوج گرمای فصل تابستان با شادی و جدیت بسیار امیدبخش است.

گفتنی است؛ مردم با دیدن وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از سیاست‌های وی در حوزه مسکن و حمل و نقل، از اقدام به راه‌اندازی مجدد و تاکید بر اتمام پروژه‌های متوقف شده گذشته تشکر کردند.

نظر شما