شناسهٔ خبر: 24271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده‌ای در جنوب استان فارس

محمدرضا باقری فرد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس و معاونان اداره کل و فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان، نشست مشترک این اداره کل با مسئولان قرارگاه پلیس راه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد در آغاز نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، تأکید کرد: باید از تمام توانمان در جهت ایمن‌سازی محورهای‌مان استفاده کنیم.

وی از اقدامات و زحمات نیروهای پلیس راه در جنوب فارس و حوزه استحفاضی این اداره کل تشکر کرد و گفت: با تلاش، همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه باید در جهت کاهش تلفات جاده‌ای بکوشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه ایمنی جاده‌ها، کنترل تردد مسافران و خدماتی از این دست نباید مخصوص روزهای خاصی از سال باشد، از راهداران و کارکنان قرارگاه جنوب فارس خواست تا با هماهنگی و همکاری بیشتر با دیگر دستگاه‌ها، آماده استقبال از مسافرانی باشند که در تعطیلات عید فطر و فصل تابستان قصذ سفر دارند.

باقری فرد راه‌اندازی گشت کنترل نامحسوس در حوزه این اداره کل را در مهار تصادفات و کاهش خسارات و تلفات بسیار مؤثر دانست و با اشاره به آمار فرمانده قرارگاه پلیس راه، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴، حدود ۴۱ درصد کاهش تصادفات و از نظر تعداد فوتی، ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم که جای امیدواری است.

مدیرکل راه و شهرسازی یکی از مشکلات راه‌ها در جنوب فارس را مشکل تفکیک حوزه‌ها بین شهرها و نیز در پایان محدوده بعضی شهرها عنوان کرد و افزود: این مشکلات بیشتر بین شهرداری‌ها و پلیس راه است که امیدوارم با تعامل بیشتر و سازنده، این مسأله برطرف و حوزه‌های راهداری به درستی تفکیک شود.

 در پایان این نشست مشترک، باقری فرد با اهدای لوح‌های سپاس از تلاش‌های فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب و دیگر فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان تقدیر کرد.

لازم به یادآوری استحوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با هفت اداره (لارستان، گراش، اوز، خنج، جویم، مُهر و لامرد) و وسعت ۲۶۹۶۳ هزار مترمربع از حوزه استحفاضی ۱۶ استان کشور پهناورتر است، به همین منظور ۱۷ اکیپ راهداری با ۱۵۰ راهدار و ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات آماده خدمت‌رسانی هستند.

نظر شما