شناسهٔ خبر: 24276 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

شناخته شدن بندر چابهار به عنوان مرز مسافری/ ضرورت راه اندازی خط مسافری بین ایران و عمان

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور، بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیریت بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی گفت: با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور، بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

وی افزود: با توجه به مزیت ها و ظرفیت ها استان سیستان و بلوچستان و سابقه مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشورعمان، ضرورت راه اندازی خط مسافری بین چابهار – مسقط از اولویت های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در بندرچابهار است که خوشبختانه با پیگیری های مقامات استانی صدور مجوز مرز مجاز دریایی مسافری از طریق وزارت کشور ابلاغ شد.

اقایی با اشاره به سیاستهای راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی وگردشگری با کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سیاستهای راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه است. امنیت و اقتصاد دو مقوله مهم توسعه هرکشور است و بندر چابهار در این راستا پیشتاز وضعیت معیشتی مردم منطقه و خصوصاً محور شرق خواهد بود.

وی با اشاره به مراحل پایانی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهارتاکید کرد: پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی، شاهد راه اندازی اسکله ها با مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال خواهیم بود.

آقایی افزود: نگاه ما در مورد فعالیت بندرچابهار نگاه صنفی و جزیره ای نیست بلکه یک نگاه فرا ملی است به همین منظور راه اندازی خط مسافری بین چابهار - عمان را در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت سالن مسافری گفت: درحال حاضر آماده سازی سالن به اتمام رساند و در حال نصب سیستم سرمایشی، نصب کانترها، صندلی ها، سیستم مخابراتی، و طراحی چگونگی استقرار دستگاههای مرتبط با مسافر هستیم.

نظر شما