شناسهٔ خبر: 24279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

۲۰ نقطه پرحادثه خراسان جنوبی در اولویت ایمن‌سازی/ بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم محور‌های استان در هفته دولت امسال

جاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲۰ نقطه استان در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفت، گفت: ۲۲۰ کیلومتر از باندهای دوم بزرگراه‌های خراسان جنوبی آماده اجرای عملیات آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در دومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: اولویت استان در سال جاری بازگشایی و بهره‌برداری از باند دوم راه‌ها است که خوشبختانه در حال حاضر ۲۲۰ کیلومتر باند دوم آماده آسفالت است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۲۵ کیلومتر جزو طرح‌های اقتصادی مقاومتی است، افزود: در حال حاضر ۸۰ کیلومتر از باندهای دوم آسفالت شده و برنامه‌ریزی شده تا هفته دولت امسال ۱۰۰ کیلومتر باند دوم جاده‌های استان به بهره‌برداری برسد و در صورت مناسب بودن وضعیت اعتبارات تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر دیگر از باندهای دوم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در سال ۹۳ و ۹۴ کاهش تلفات در تصادفات استان نسبت به متوسط کشوری پایین بوده، ادامه داد: امیدواریم امسال نیز این روند کاهش ادامه یابد.

وی با اشاره به مصوبه جلسه قبل مبنی بر ایمن‌سازی چهارنقطه استان که بیشترین تصادفات را دارند، تصریح کرد: ایمن‌سازی سه راهی شهید زارع (فردوس - سرایان) انجام شده و محور طبس- ده محمد و ورودی آرین شهر و پیچ خرواج در دست اجرا است و امسال با هماهنگی پلیس ۲۰ نقطه در بحث ایمن‌سازی در اولویت کاری قرار می‌گیرد.

جعفری از آمادگی کامل راه و شهرسازی استان برای سفرهای تابستاتی خبر داد و افزود: در نقاطی که لازم بوده خط‌کشی تجدید شده و نظارت برمجتمع‌ها، راهدارخانه و نمازخانه‌های بین راهی انجام شده است.

نظر شما