شناسهٔ خبر: 24281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه بوشهر در انتظار تایید فلایت چک

عباس محمدی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: سامانه کمک ناوبری یا آی‌ال‌اس فرودگاه بوشهر سال ۹۳ نصب شده و همه آزمون‌های زمینی این سامانه نیز با موفقیت انجام شده، اما برای راه‌اندازی باید تائید نهایی فلایت چک را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه بوشهر؛ عباس محمدی افزود: با توجه به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران مجوز تملک هواپیمای فلایت چک را دریافت کرده امیدواریم امسال دستگاه آی‌ال‌اس فرودگاه بوشهر مورد تایید نهایی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به این‌ که فرودگاه بوشهر از نظر تجهیزات هوانوردی از فرودگاه‌های مجهز و کامل کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: توسعه اپرون فرودگاه(موقعیت پارک هواپیما) به مساحت ۲۸ هزار مترمربع ۷۰ درصد پیشرفت دارد و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی از اصلاح سامانه سرمایشی پایانه داخلی نیز با صرف دو میلیارد ریال خبر داد و گفت: در ایام تابستان پروازهای بوشهر - مشهد به چهار پرواز افزایش یافته که در صورت افزایش تقاضا به این تعداد هم پروازهای جدید اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که پرواز بوشهر- دوبی از ۲۲ تیر از سر گرفته خواهد شد، افزود: قیمت بلیت به صورت شناور محاسبه می‌شود و نسبت به قبل ارزان‌تر است.

گفتنی است؛‌ در هفته ۸۰ پرواز از فرودگاه بوشهر به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، خارک و سیری و مسیر دوبی انجام می‌شود.

نظر شما