شناسهٔ خبر: 24283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسئولان محلی کلید خورد

آغاز عملیات آسفالت یکی از بخش‌های محروم استان کهکیلویه/ برخورداری ۱۵ روستا از راه آسفالته/ فاصله سرانه راه‌های روستایی استان با میانگین کشوری کم شود

حسن فدایی عملیات آسفالت محور ۱۵ روستای بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی در دهستان چین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه بخش لوداب یکی از بخش‌های محروم استان است، عنوان کرد: عملیات آسفالت این محور به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال تا ۱۸ ماه آینده اجرا می‌شود.

حسن فدایی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۱۵ روستای دهستان چین از این راه آسفالته برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش راه‌ها در توسعه و اقتصاد روستاها بیان داشت: سرانه راه‌های روستایی استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و باید تلاش کنیم این فاصله را کاهش دهیم.

فدایی با اشاره به اینکه میانگین راه‌های آسفالت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، ۳۱ درصد است، ابراز داشت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این مقوله شده است و با همکاری نمایندگان مجلس گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا را یکی از پیگیرترین نمایندگان مجلس خواند و بیان داشت: آقای زارعی برای گرفتن اعتبار و ابلاغ این پروژه و سایر پروژه‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا وقت زیادی را صرف کردند و حتی در مجلس غیبت کرد تا این خواست مهم محقق شد که جا دارد از همراهی وی تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم بیان داشت: در دولت تدبیر و امید برغم مشکلات اعتباری، پروژه‌های بزرگ زیادی کلنگ‌زنی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

پژمان نیک اقبالی بیان داشت: خوشبختانه فضای امروز کهگیلویه و بویراحمد سیاسی نیست و حتی رقابت بین نمایندگان در بحث‌های عمرانی است.

وی افزود: نتیجه رقابت عمرانی میان نمایندگان و تلاش آنها برای جذب اعتبارات از محل‌های مختلف به سود مردم است.

نیک اقبالی یادآور شد: سال گذشته وقتی خواستیم پروژه‌های مختلفی را کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری برسانیم، آنرا سیاسی و انتخاباتی خواندند و تلاش داشتند تا این اقدامات را به حاشیه ببرند و بطور مثال پروژه گازرسانی مارگون که اکنون به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته، یکی از همین پروژه‌ها بود.

وی با تقدیر از نماینده بویراحمد و دنا برای پیگیری‌های مستمر در امور عمرانی بیان داشت: همکاری خوب نمایندگان باعث رونق پروژه‌های عمرانی شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با تقدیر از عوامل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد این پروژه در موعد مقرر در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس دهم نیز در این آئین بیان داشت: در چهار سال گذشته عزم خود را برای خارج کردن لوداب از بن‌بست جزم کردیم و کارها و اقدامات بسیاری برای توسعه این منطقه صورت گرفت.

غلام محمد زاهدی تاکید کرد: رویکرد ما در ۴ سال آینده عمرانی است و به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا هستیم.

 وی گفت: در زمینه‌های مختلف از جمله راه و آب روستایی، برق و گاز اقدامات خوبی صورت گرفته که پیگیر ادامه این خدمات هستیم.

نمیانده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه در دوره گذشته مجلس ۴ اولویت برای بخش لوداب بویراحمد ترسیم شد افزود: تقویت و تسریع در عملیات راه اصلی لوداب به یاسوج و اتصال آن به محور مواصلاتی پاتاوه ـ دهدشت، تأمین اعتبار برای آب‌رسانی به مرکز بخش لوداب و دهستان چین، گازرسانی به گراب لوداب و آغاز مطالعه گازرسانی به دهستان چین و روستاهای آن و اصلاح شبکه‌های برق و استفاده از برق پایدار اقدامات انجام شده برای بخش لوداب در دوره گذشته مجلس بود.

زارعی افزود: در زمینه راه روستایی مردم این منطقه دغدغه‌هایی داشته‌اند که بر همین اساس آغاز عملیات بهسازی و آسفالت تعداد ۱۵ روستای بخش لوداب را در دستور کار قرار دادیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم پیگیر مشکلات منطقه لوداب هستیم، گفت: در بحث گازرسانی به مرکز بخض کار شروع شده است و بخشی نیز به پایان رسیده است و برای سایر روستاها و دهستان چین نیز کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حوزه آب‌رسانی استان اختصاص یافت تصریح کرد: از این میزان ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مجتمع آب‌رسانی لوداب اختصاص یافت.

زارعی اصلاح و توسعه شبکه‌های برق بخش لوداب را یکی دیگر از اقدامات ماندگار چهارسال گذشته دانست و بیان داشت: با اصلاح و توسعه شبکه برق لوداب مشکلات این بخش در این زمینه تا حدود زیادی مرتفع شده است.

نظر شما