شناسهٔ خبر: 24298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه:

شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان كرمانشاه بالاتر از كشور است

 عبدالله بهادری مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: در حال حاضر درصد آسفالت راه‌های روستایی نسبت به طول كل راه‌های این حوزه ۶۳/۳۵ است كه این رقم بالاتر عدد ۵۰/۹۷ كشوری است كه البته با تكمیل پروژه‌های در دست اجرا، می‌توان این شاخص را در استان به ۶۹/۲ رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبدالله بهادری ضمن تاكید به اهمیت راه‌های روستایی در كشور و البته استان كرمانشاه به منظور رفاه روستاییان و تسهیل گردش چرخ توسعه و تولید در این بخش تصریح كرد: عملكرد بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال گذشته (۹۴) ۱۷۶ كیلومتر بوده كه نسبت به عملكرد ۶۹ كیلومتری در سال ۹۳ با توجه به شرایط كمبود اعتبارات رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته، و پیش‌بینی می‌شود امسال هم بیش از ۱۲۰ كیلومتر، بهسازی و آسفالت در كارنامه این حوزه به ثبت برسد.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه افزود: امسال ۶۶۰ كیلومتر در قالب ۱۶۱ پروژه عملیات بهسازی و آسفالت و روكش در دست اجراست كه از این مقدار ۴۲۱ كیلومتر بهسازی و ۲۳۹ كیلومتر روكش خواهد بود.

وی گفت: از کل پروژه‌های مذکور، ۵۶ پروژه به طول ۱۸۳ كیلومتر با تامین اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اجرایی شده كه تاكنون ۱۷ پروژه آن به طول ۶۰ كیلومتر به بهره‌برداری رسیده و باقی پروژه‌ها در سراسر استان هم با پیشرفتی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد رو به تكمیل است.

گفتنی است،با روند پیش و رسیدن به شاخص۲/ ۶۹ در این مهم  تا پایان سال ۹۵، كرمانشاه كماكان بالاتر از میانگین كشوری قرار خواهد داشت.

نظر شما