شناسهٔ خبر: 2433 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سیف‌الهی در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح کرد:

افزایش سرعت ترانزیت و کاهش عوارض عبور؛ دو ويژگي خط‌آهن گرگان - اینچه‌برون

راه آهن گرگان- اینچه برون مشاور مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مهمترین مزیت‌های خط آهن گرگان-اینچه‌برون، افزایش سرعت ترانزیت کالا و کاهش عوارض عبور را از ویژگی‌های این مسیر ریلی اعلام کرد.

بهزاد سیف‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مزیت خط آهن گرگان-اینچه‌برون اظهار کرد: خط آهن گرگان-اینچه‌برون بدون گذر از ازبکستان و تنها از طریق ترکمنستان به مرزهای ایران متصل می‌شود و در مسیر ترانزیت، تسهیلات مناسبی وارد کشور می‌کند.

وی با بیان این‌که این خط آهن سرعت بیشتری به مسیر ترانزیت کالا می‌دهد ادامه داد: از دیگر مزیت‌های این خط آهن می‌توان به کاهش عوارض عبور اشاره کرد.

به گفته مشاور مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث حمل و نقل کالا از این خط بیشترین توجه به ترانزیت گندم است.

سیف‌الهی با بیان این‌که کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند علاقه زیادی به خرید این محصول از خود نشان می‌دهند گفت: ورود گندم از طریق خط آهن گرگان-اینچه‌برون موجب تقویت ترانزیت کالا می‌شود. هم اکنون مسیر واردات‌ به ایران از مسیر دریای خزر می‌گذرد و به بخش‌های شمالی کشور وارد می‌شود.

وی مهمترین مزیت این خط آهن برای استان گلستان را ایجاد مخازن نگهداری غلات و تبدیل این غلات به آرد اعلام کرد که می‌تواند نیازهای مصرفی بومی این استان را هم برطرف کند./

نظر شما