شناسهٔ خبر: 24335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس، فرماندار جیرفت و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:

بازدید از پروژه اسفندقه در کرمان جنوبی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با حضور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، سایر مدیران کل حوزه جنوب کرمان و روسای ادارات شهرستان از پروژه راه ارتباطی عباس آباد –آشین، باغ ابراهیم و سرخوئیه واقع در دهستان اسفندقه بازدید و روند اجرایی این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با حضور کمالی پور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، سایر مدیران کل حوزه جنوب کرمان و روسای ادارات شهرستان از پروژه راه ارتباطی عباس آباد –آشین، باغ ابراهیم و سرخوئیه واقع در دهستان اسفندقه بازدید و روند اجرایی این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند و همچنین با حضور در مسجد این دهستان نسبت به بررسی مشکلات مردم در حوزه راه قرار گرفتند.

 لازم به توضیح است دهستان اسفندقه دارای ۷۳ آبادی است که ۳۲۹۵ خانوار با جمعیت ۱۳۰۵۰ نفر در آن سکونت دارد و از ابتدای دولت یازدهم در بحث راه‌های فرعی و روستایی اسفندقه، ۳۹ کیلومتر راه فرعی با هزینه ۲۹۵۰۰ میلیون ریال بهسازی و روکش آسفالت شده است که می‌توان به روکش محورهای اسفندقه، دولت آباد اشاره کرد.

 در حوزه راهسازی و احداث راه ۱۱۱ کیلومتر راه فرعی و روستایی با هزینه کرد ۱۱۷۷۷۳ میلیون ریال در دست اقدام است که ۲۹ کیلومتر آن  آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است و ۲۰ کیلومتر دیگر بزودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود، که با احداث این راه‌ها بیش از ۲۵۰۰خانوار از نعمت راه مناسب بهره‌مند می‌گردند و جهت تکمیل این طرح‌ها به ۲۵۹۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

از مهمترین پروژه‌ها می‌توان به احداث راه ارتباطی عباس آباد –آشین به طول ۲۳ کیلومتر که شهرستان جیرفت را به شهرستان ارزوییه وصل می‌کند و فاصله بین دو شهرستان از ۳۷۷ کیلومتر به ۱۵۵ کیلومتر کاهش یافته و از سمت دیگر از طریق بخش صوغان شهرستان ارزوییه راه دسترسی به شهرستان‌های استان فارس تسهیل و همچنین اسفندقه از بن بست خارج خواهد شد با ساخت این محور  بالغ بر ۱۰۰۰خانوار حاشیه این جاده از راه مناسب برخوردار می‌شوند.

پروژه‌های حسین آباد آبشور –قرقطوییه به طول ۱۸ کیلومتر، قرقطوییه- پدوم آباد بطول ۱۳ کیلومتر راه دسترسی مردم اسفندقه به رابر متصل و بیش از ۸۰۰ خانوار نیز از نعمت راه مناسب برخوردار می‌شوند.

با احداث پروژه‌های رودخانه کمال، کناروییه، سرخوییه و باغ ابراهیم بطول کلی ۴۴ کیلومتر بیش از ۳۰۰ خانوار از راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما