شناسهٔ خبر: 24393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تامين مسكن استان ايلام مطرح شد:

بررسی آخرین وضعیت مسكن مهر استان و پیگیری تكمیل زیرساخت‌های این طرح‌ها

جلسه آخرین وضعیت مسكن مهر استان و تكمیل زیرساخت‌های این طرح‌ها در جلسه شورای تامین مسكن استان ایلام با حضور استاندار ایلام، معاون امور عمرانی و مدیران دستگا‌ه‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام، این جلسه با حضور استاندار ایلام، معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه و شهرسازی استان، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های مختلف استان و مدیران و مسئولان ادارات و دستگاه‌های مختلف استان حضور داشتند موضوعات مختلف مربوط به مسكن مهر، زیرساخت‌های و مراكز تجاری، فرهنگی، آموزشی و ... این سایت‌ها و موضوع تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام در این زمینه گفت: از مجموع ۱۸۱۳۴ واحد مسكن مهر استان ۱۵۰۵۴ واحد به بهره‌برداری رسیده كه این تعداد شامل مسكن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و مسكن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری است و ۱۲۵۷ واحد در شهرهای دهلران و دره شهر و ایلام با تكمیل زیرساخت‌های آب و برق و ... آماده بهره‌برداری هستند.

میرجعفریان افزود: سایر مسكن مهرهای استان به دلیل عدم تكمیل سهم آورده از طرف متقاضیان و انصراف متقاضیان تكمیل نشده و هم اكنون طبق بخشنامه‌های صادره از وزارت راه و شهرسازی آگهی فروش این واحدها در شهرهای دهلران، آبدانان و دره شهر از طرف این اداره كل به سمع و نظر مردم شریف استان رسیده است و برای واگذاری این واحدها شرایط چهارگانه قبلی (متعهل و سرپرست خانوار بودن – ۵ سال سابقه سكونت -  مالكیت شخصی – مالكیت دولتی) حذف شده است و تا پایان شهریور امسال متقاضیان می‌توانند به این اداره كل مراجعه نمایند.

لازم به ذكر است در سایت‌های مسكن مهر استان تاكنون ۲۶ پروژه جانبی شامل مدرسه، مجتمع تجاری، مسجد، فضای سبز، دیوار حائل و جدول‌كشی و زیرسازی و آسفالت معابر توسط اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام به اجرا در آمده است.

مهندس مروارید استاندار ایلام در این جلسه از همه دستگاه‌های اجرایی و بانك‌های عامل استان خواست همكاری خود را افزایش داده و با پیگیری مضاعف زمینه اتمام پروژه‌های مسكن مهر را فراهم نمایند.

نظر شما