شناسهٔ خبر: 24413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد:

بهسازی محور ارتباطی آق قلا –گمیشان در شمال گلستان

آسفالت مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: بهسازی محور ارتباطی آق قلا به گمیشان در شمال غرب استان با اجرای عملیات حفاظتی قیرپاشی (فوگ سیل) امسال به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در گفت و گویی خبری، طول اجرای این عملیات را ۱۵ كیلومتر و از كیلومتر پنج تا روستای كله پست در ۱۲ كیلومتری شهرستان گمیشان خبر داد.

وی گفت: این عملیات در ادامه بهسازی محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون – گنبدكاووس صورت گرفته و برای هر كیلومتر آن حدود ۵۰ میلیون ریال منابع مالی از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور هزینه شده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان، محور آق قلا- گمیشان را از محورهای فرعی درجه یك و آسفالته با طول ۴۰ كیلومتر بیان كرد كه از گمیشان به سمت جاده آق قلا- اینچه برون امتداد دارد.

مصدقی ادامه داد: حجم ترافیك بالای محور به جهت واقع شدن در مسیر ترانزیتی اینچه برون- گنبدكاووس، سطح محور را دچار تخریب كرده بود كه با اجرای این عملیات سعی شده تا رویه آسفالت، حفظ و سطح تخریب محور كاهش یابد.

وی افزود: در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم، عملیات راهداری دیگری از جمله روكش آسفالت و خط كشی نیز بر روی این محور صورت خواهد گرفت.

استان گلستان كه در شمال ایران واقع است، حدود پنج هزار كیلومتر از راه‌های كشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد كه ۲۵۴ کیلومتر آن راه فرعی و آسفالته است.

نظر شما