شناسهٔ خبر: 24415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی مراوه تپه تشریح کرد:

اقدامات راهسازی در شهرستان مراوه تپه استان گلستان

راهداری رئیس اداره راه و شهرسازی مراوه تپه استان گلستان، اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی این شهرستان مرزی را در سه ماهه نخست امسال تشریح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، امان محمد باشقره در گفت و گویی خبری گفت: از اقدامات انجام شده در این شهرستان، اصلاح مسیر ورودی آنتنی بسطام دره- دولت اورلان- شاخلی به طول ۸۰۰ متر در قالب عملیات ترانشه برداری، زیرسازی و احداث ابنیه فنی (۴ فقره آبرو لوله‌ای) با صرف اعتباری معادل سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال است.

به گفته باشقره، احداث دو فقره پل باكسی ۲*۲ و یك فقره آبرو در محور روستایی آق تقه جدید به نارلی آجی سو با اعتبار ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نیز بخشی دیگر از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی، سایر اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های روستایی شهرستان را شامل احداث یك فقره آبرو در محور سایت جدید عرب قاری حاجی و تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی شورجه بالا، قازانقایه به پالچقلی یموت و روستاهای عرب لاله گون و اركلی نام برد.

باشقره گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها، ارتقاء ایمنی آمد و شد و جلوگیری از صدمات سیل در راه‌های روستایی شهرستان بوده است.

شهرستان مراوه تپه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد و حدود ۵۶۰ كیلومتر از راه‌های این استان را تحت پوشش استحفاظی خود دارد كه بیش از ۴۸۰ كیلومتر آن روستایی است.

نظر شما