شناسهٔ خبر: 24416 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر حمل و نقل مسافر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آمادگی ۷۱۵۰۰ دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای برای سفرهای تعطیلات آخر هفته/ نظارت بر عملکرد ناوگان مسافربری از ۱۰ روز قبل تشدید شد

نیما شهرزاد شهرزاد با بیان اینکه "در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه بین شهری آماده خدمت رسانی به مردم هستند" گفت: مسافران می‌توانند از طریق سایت‌ها و مراجع مورد تایید اقدام به تهیه بلیت کنند تا مانند امروز بعد از ظهر با موج تقاضا روبرو نشوند.

نیما شهرزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری در حوزه حمل و نقل و مسافر برای ایام عید فطر و سفرهای تابستانی اظهار داشت: سفرهای تابستانی به طور عادی و پیش فروش ها از طریق سایت در حال انجام است از طرفی در هفته گذشته به استان‌ها از طریق بخشنامه ابلاغ شد از لحاظ ایمنی، برنامه ریزی و مدیریت سفر برای این روزها در آماده باش کامل قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد تقاضا برای سفر از مردم درخواست می‌شود، زمان سفر را مدیریت کنند تا برای سفر و تهیه بلیت با مشکل روبرو نشوند.

معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره وضعیت حمل و نقل مسافر در ایام عید فطر گفت: امروز بلیت کمیاب شده و اگر مردم زمان حرکت سفر خود را مدیریت کنند با مشکل روبرو نخواهند شد. البته بعد از ایام عید فطر، عمده سفرها در زمان باقیمانده از تابستان تقسیم می‌شود و در ساعات سرویس ها مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

شهرزاد تصریح کرد: افزایش حجم سفر در تعطیلات پیش رو هیچ تاثیری بر قیمت ها نگذاشته است و در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه بین شهری آماده خدمت رسانی به مردم هستند و مسافران می توانند از طریق سایت های و مراجع مورد تایید اقدام به تهیه بلیت کنند تا مانند امروز بعد از ظهر با موج تقاضا روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه "نظارت ها برای سفرهای تابستانی تشدید شده است" گفت: از ۱۰ روز قبل بخشنامه تشدید نظارت بر عملکرد شرکت ها و حضور فعال نیروهای سازمان در پایانه ها و نظارت بیشتر مدیران فنی  بر روی ناوگان وسیله نقلیه ابلاغ شد و اگر اتوبوس فاقد برگه معاینه فنی و حتی ناقص باشد از حرکت اتوبوس جلوگیری می‌شود.

معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم از شرکت یا راننده شکایت داشته باشند می توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ به سازمان اطلاع دهند. فقط کافی‌ست در مرحله اول کد شهرستان محل سوار شدن بر اتوبوس را درج کنند سپس یک فاصله خالی بگذارند و در ادامه شکایت خود را عنوان کنند. همچنین می‌توانند در زمان رسیدن به پایانه مسافربری مقصد با دفاتر نمایندگی سازمان یا ادرات حمل و نقل پایانه ها مشکلات خود را در میان بگذارند.

شهرزاد در پایان یادآور شد: از مردم تقاضا می‌شود سفر خود را به لحظه آخر موکول نکنند و با خیال آسوده نسبت به ترافیک جاده‌ها و ظرفیت خالی وسایل نقلیه اقدام به سفر کنند.

 

 

نظر شما