شناسهٔ خبر: 24453 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحمت‌اله مه‌آبادی:

مدیریت ایمنی تیم قوی و صاحب تجربه می‌خواهد/ استفاده از متخصصان بازنشسته صنعت به کمک حوزه ایمنی می‌آید

مه‌آبادي رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعضای شواری عالی ایمنی خواست تا جنبه اقتصادی و تجاری ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: مدیریت ایمنی یک تیم قوی و صاحب تجربه می‌خواهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی در نخستین جلسه شورای عالی ایمنی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: مدیریت ایمنی یك بحث فرایندگراست و نیاز داریم تا یك تیم قوی و فراگیر كه صاحب تجربه و دانش از بخش‌های مختلف است، راهبری این حوزه را بر عهده بگیرد.

مه‌آبادی در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت ایمنی در عرصه صنعت هوانوردی به ویژه شركت فرودگاه‌ها و نابری هوایی ایران اظهاركرد: ما نیز تلاش می‌كنیم از نگرش تمای اعضای این شورا استفاده كنیم.

به‌گزارش شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی گفته است: امیدوارم با استفاده از دانش و توان متخصصان صنعت فرودگاهی، ابزار لازم فراهم آید تا بتوانیم مانع از بروز سوانح شویم و در حقیقت، این كار اصلی ما است. اگر هم خدای نكرده سانحه‌ای رخ داد، باید بتوانیم از تكرار آن جلوگیری كنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاكید كرد: باید از وجود وزیری فرهیخته و دانشمند و دلسوز در راس وزارت راه‌وشهرسازی و رئیس متفاوت و همدل در راس سازمان هواپیمایی كشوری و همچنین گروه همدل در هیات مدیره شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نهایت بهره را ببریم تا زیرساخت‌های لازم برای مدیریت ایمنی ایجاد شود.

مه‌آبادی مهمترین اقدام در عرصه مدیریت ایمنی را فرهنگ ایمنی و اشاعه آن و تعریف فرآیندهای سازمانی در حوزه عملیاتی و ستادی خواند و بر آن تاکید کرد.

وی برون سپاری برخی از وظایف مدیریت ایمنی نظیر ممیزی‌های فرودگاهی و استفاده از متخصصان بازنشسته صنعت و به کارگیری تجارب آنها در این مقوله را مورد توجه قرار داد و از اعضای شواری عالی ایمنی خواست تا جنبه اقتصادی و تجاری ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند.

این جلسه با حضور رحمت‌اله مه‌آبادی(رئیس هیات مدیره و مدیرعامل)، سیداحمد مومنی‌ رخ(عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی)، حسین اسفندیاری(قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها)، سعید اكبری(معاونت عملیات هوانوردی)، امیرحسین رحیمی(سرپرست مدیریت ایمنی)، علیرضا عسگری(مدیركل سابق مراقبت پرواز)، محمدصادق دیجوری(مشاور معاونت عملیات هوانوردی) و كاپیتان جهانبخش(عضو كنونی هیات مدیره و معاون آموزش هواپیمایی سپهران و مدیر سابق ایمنی و معاون سابق آموزش شركت هواپیمایی آسمان) در دفتر مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران برگزار شد.

نظر شما