شناسهٔ خبر: 2446 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور قزاقستان اظهار کرد:

امکان اتصال به کشورهای چین و روسیه با احداث خط آهن گرگان-اینچه برون

نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد: ایران و ترکمنستان اهمیت خط آهن گرگان-اینچه برون را اثبات کردند و افتتاح این خط آهن سهم ما رادر بازار جهانی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورسلطان نظربایف صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آذر در مراسم افتتاح کریدور شرق خزر با ابراز خوشحالی از حضور رئیسان جمهور ایران و ترکمنستان در این مراسم گفت: خوشبختانه احداث طولانی مدت این خط به پایان رسید.

وی با تاکید بر اهمیت این پروژه ادامه داد: موفق شدیم به صورت رسمی بخشی از این پروژه را سال گذشته در کشور قزاقستان به همراه رئیس جمهور ترکمنستان افتتاح کنیم و این پروژه‌ای که امروز افتتاح شد سه کشور را به هم متصل می‌کند.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: قزاقستان راه آهن جدیدی را احداث کرده که چین را به این کشور متصل می‌کند و امکان اتصال به سایر کشورها را هم فراهم کرده است. در همین راستا امکان جدیدی برای توسعه و همکاری‌های تجاری و اقتصادی با سایر کشورها فراهم می‌شود که نه تنها دسترسی به کشورهای مختلف را برقرار می‌کند بلکه از طریق آن می‌توانیم به کشورهای چین و روسیه هم متصل شویم. امیدواریم بتوانیم در سال آینده این امکان را فراهم آوریم که بخش دیگری از این خط را نیز تکمیل کنیم.

نظربایف با تشکر از کشورهای سهیم در احداث خط آهن گرگان-اینچه برون اظهار کرد: از رئیس جمهور محترم ایران جناب آقای حسن روحانی تشکر می‌کنم که در اتمام ساخت این پروژه و افتتاح آن نقش داشتند. با افتتاح این پروژه سهم ما در آینده از بازار جهانی زیاد می‌شود.

رئیس جمهور قزاقستان در پایان سخنان خود با اشاره به سفر خود به کشور ترکمنستان و میزبانی خوب این کشور گفت: در این مراسم شاهد هستیم که ملت‌های سه کشور تا چه حد از این پروژه استقبال کرده‌اند./

برچسب‌ها:

نظر شما