شناسهٔ خبر: 24492 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

رشد۲۰ درصدی پروازها در‌فرودگاه بين‌المللی مهرآباد/ادامه مذاکرات با ایرباس و بویینگ/حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در نظرآباد

فرودگاه آبادان رشد۲۰ درصدی پروازها در‌فرودگاه بين‌المللی مهرآباد، افزایش دو خط پروازی به مسیر لار-شارجه از ۲۱ تیر، تاکید رحمت‌الله مه‌آبادی بر رعایت ایمنی پرواز و طراحی ترمینال جدید بین‌المللی فرودگاه اصفهان از سوی کره‌ای‌ها بخشی از اهم اخبار مربوط به فرودگاه های کشور در هفته ای که گذشت است. هم چنین حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در نظرآباد و ادامه مذاکرات با ایرباس و بویینگ دو خبر مهم دیگر حوزه هوایی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح جدول زیر است:

 

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

 

           مراسم رونمایی از اوراق رهنی بانک مسکن و راه‌اندازی بازار          رهن ثانویه

مراحل مذاکره در‌حال انجام است و قراردادهای بویینگ و ایرباس بسیار پیچیده هستند.

خرید ایرباس ۳۸۰ یک آپشن و گزینه اختیاری است که در آینده تصمیم می‌گیریم که ایرباس ۳۸۰ بخریم یا نه

 

          آخوندی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مسائل مربوط به حملات تروریستی علیه ناوگان ترانزیتی ایران در خاک ترکیه خبرداد و گفت: اعلام کرده‌ایم خطوط هوایی طبق گزارش نمایندگان آنها در استانبول تصمیم‌گیری کنند.

 

 

        وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس

 

اولین نشست کمیسون عمران مجلس دهم با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی در فضای تعاملی با ارایه گزارشی از برنامه ها و سیاست های وزارتخانه در حوزه‌های مربوطه از سوی آخوندی و معاونین وی، برگزار شد.

 

سازمان هواپیمایی‌ کشوری

             حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در نظرآباد

رضا جعفرزاده، مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ساعت سقوط این هواپیمای آموزشی ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح بوده است، در این هواپیما یک دانشجو و دیگری استاد خلبان حضور داشتند که متاسفانه دانشجو در این حادثه کشته شده و استاد خلبان به بیمارستان منتقل شده است.

 

           جزئیات تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی

عملکرد خطوط هوایی‌کشوردر پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال ۵۹۳۶ پرواز توسط ۱۴ ایرلاین داخلی انجام شد‌ که از این تعداد ۲۵۸۶ پرواز معادل ۴۳.۵ درصد با تاخیر انجام شده است.

 

فرودگاه مهرآباد

          عملیات نصب ایربریج درفرودگاه مهرآباد

در پی رشد فزاینده اعزام و پذیرش سالانه مسافر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و با هدف رفاه حال و سهولت در ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی، جلوگیری از هدر رفت زمان و همچنین کاهش ایستایی مسافر، برنامه‌ریزی برای نصب ۵ دستگاه ایربریج در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

 

        رشد۲۰ درصدی پروازها در‌فرودگاه بين‌المللی مهرآباد

در خردادماه امسال ۳۴ هزار و ۸۱۵ فروند هواپیما در ۴۵ فرودگاه ایران نشست و برخاست داشتند که فرودگاه مهرآباد میزبان تعداد ۱۱ هزار و ۳۳۰ فروند آن بود. این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان

 

      تشریح طرح توسعه فرودگاه لارستان

 

اجرای چندین طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در این فرودگاه. راه اندازی فرودگاه لارستان درسطح خوبی ازپیشرفت فیزیکی قرار دارد. پروژه‌های ذکر شده با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأمین و پرداخت شده است.

 

        افزایش دو خط پروازی به مسیر لار- شارجه

 

شرکت ایرعربیه با دو پرواز‌ در طول‌ هفته این خط پروازی را شروع کرد و بعد به پنج و از ۲۱ تیر امسال با اضافه شدن دو خط پروازی دیگر تعداد پروازها به هفت می‌رسد و هر روز پرواز داریم.

 

مديركل فرودگاه‌های استان فارس

روند تکمیل طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه شیراز/ صدور مجوز پروازی در۲ مسير خارجی

 

شركت هواپيمايی ماهان از روز دوشنبه ۱۴ تیر ماه در مسير شيراز – دوبی پرواز خود را آغاز کرد و هر هفته سه پرواز شیراز به دوبی انجام می‌شود.

 

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی

افزایش پروازهای فرودگاه تبریز در مسیرهای استانبول و مشهد

 

در پی درخواست‌های مکرر مسافران و مراجعان فرودگاه تبریز و با پیگیری‌های اداره‌کل فرودگاه‌های استان، شرکت‌های هواپیمایی ایرتور و ماهان اقدام به افزایش پروازها در مسیرهای تبریز- مشهد و تبریز- استانبول کردند.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی

نخستین جلسه شورای عالی ایمنی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

 

امیدوارم با استفاده از دانش و توان متخصصان صنعت فرودگاهی، ابزار لازم فراهم آید تا بتوانیم مانع از بروز سوانح شویم و در حقیقت، این كار اصلی ما است. اگر هم خدای نكرده سانحه‌ای رخ داد، باید بتوانیم از تكرار آن جلوگیری كنیم

سرپرست مرکز آموش فنون و خدمات هوایی کشور

 

آغاز کار فلایت چک

سرپرست مرکز آموش فنون و خدمات هوایی کشور از آغاز وارسی پروازی دستگاه‌های  کمک‌ناوبری فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: هواپیمای فلایت‌چک خریداری شده به‌طور ‌رسمی فعالیت خود را با چک‌ روت پروازی تهران مشهد آغاز کرد.

 

نظر شما