شناسهٔ خبر: 2455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امضای قرارداد خرید ۵ پل اتصال به هواپیما در فروگاه مشهد

فرودگاه قرارداد خرید پنج دستگاه پل تلسکوپی اتصال به هواپیما میان شرکتی چینی با فرودگاه بین‌المللی مشهد امضاء شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به امضای قرارداد خرید پنج دستگاه پل تلسکوپی اتصال به هواپیما بین شرکت Tinda کشور چین و این فرودگاه گفت: درصدد هستیم فرودگاه مشهد را به لحاظ کیفیت مطلوب خدمات‌رسانی به استانداردهای جهانی صنعت هوایی برسانیم.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش ایستائی و رفاه حال مسافران و زائران، تسهیل در ترددها و کاهش هزینه‌های جاری در امور لندینگ و هندلینگ، به شرکت Tinda سفارش طراحی، ساخت و در نهایت نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما و بالعکس «Jet Way» را داده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی ادامه داد: در تعهدات شرکت چینی قید شد که این دستگاه‌ها را ظرف مدت هشت ماه، با تمامی متعلقات مربوطه و مطابق با آخرین تکنولوزی روز دنیا طراحی کرده و پس از ساخت، عملیات انتقال و نصب، راه اندازی و همچنین آموزش اپراتورها و کاربرهای این دستگاه‌ها را انجام دهد.

قاسم‌زاده به ویژگی‌های این پنج دستگاه اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های فوق دارای قابلیت‌های Air Condition وPower Unit هستند که با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها، ضمن خلوت شدن چشمگیر محیط اپرون، دیگر نیازی به تردد و استفاده از خودروهای پله هواپیما، خودروهای خدمات ویژه و خودروهای power unit و  air  condition نخواهد بود که این امر باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها و نیروی انسانی خواهد شد.

در آینده تعداد چهار دستگاه پل تلسکوپی مذکور در ترمینال پروازهای داخلی و یک دستگاه در ترمینال پروازهای خارجی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

شرکت چینی Tinda در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات فرودگاهی فعالیت می‌کند./

نظر شما