شناسهٔ خبر: 24598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) انجام شد:

اختصاص مسیر ویژه برای صادرات محصولات کانتینری پتروشیمی/ افزایش رضایت‌مندی صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل محصولات پتروشیمی

پایانه ریلی بندر امام خمینی ‌معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد به منظور تسهیل در بارگیری تولیدات صنایع داخلی، ضمن تعیین مسیر اختصاصی برای تردد کامیون‌های حامل محصولات کانتینری پتروشیمی، روند بارگیری این نوع محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفته است: به منظور‌ بهینه‌سازی فرآیند ‌انتقال کالاهای صادراتی صنایع پتروشیمی به درون منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و با همکاری اداره کل گمرک بندرامام خمینی(ره)، مسیر اختصاصی جدیدی در ضلع شرقی این مجتمع بزرگ بندری تعیین شده است.

ابوطالب گرایلو با اشاره به ورود بیش از ۳۰۰ کامیون حامل کالاهای تولیدات صنایع پتروشیمی از این مسیر اختصاصی تصریح کرد: در پی این اقدام، روند تردد این نوع کالاها سیری افزایشی یافته و زمینه مناسبی برای تسهیل در ورود کامیون‌های پر و خروج کامیون‌های خالی فراهم آمده است.

وی همچنین کاهش ترافیک در دیگر مبادی ورودی و خروجی و در نتیجه کاهش معطلی کامیون‌ها، افزایش رضایت‌مندی صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل محصولات پتروشیمی را از مزیت‌های این اقدام برشمرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ همجواری با صنایع بزرگ پتروشیمی، از کانون‌های مهم بارگیری محصولات پتروشیمی در کشور است و طی سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار TEU‌ محصولات پتروشیمی بارگیری و از این مجتمع بندری به از خارج کشور منتقل شده است.

نظر شما