شناسهٔ خبر: 24601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات آمار اخذ شده از تردد شمارها در ایام تعطیلات عید سعید فطر:

ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در جاده‌های استان البرز/ رشد ۲/۲ درصدی مجموع ترددها

ترافیک جاده در ایام تعطیلات عید سعید فطر، تردد بیش از ۷ میلیون و ۴۰۸ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز، سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر افزود: بر حسب آمار اخذ شده از طريق تردد شمارهای نصب شده در ۴۲ مقطع از محورهای مواصلاتی استان، از ۱۴ لغایت ۱۸ تیرماه و همزمان با تعطیلات عید سعید فطر در مجموع ۷ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۷۴ تردد از استان انجام شده است.

وی در خصوص پرترددترین محور ارتباطی در این ایام در استان البرز گفت: آزاد راه تهران- کرج و بالعکس با ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تردد، پرترددترین محور استان بوده و پس از آن آزادراه کرج- قزوین و بالعکس با ۹۵۲ هزار و ۱۰ تردد  قرار دارد.

همچنین در این ایام در محور کرج – چالوس و بالعکس (بیلقان) ۱۳۱ هزار و ۵۳۴ تردد ثبت شده است.

میرکتولی در خصوص پرترددترین روزهای ایام تعطیلات در محورهای ارتباطی استان نیز افزود: پرترددترین روز در مجموع محورهای استان البرز روز ۱۵ تیرماه بوده است.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز با اشاره به رشد ۲/۲ درصدی مجموع ترددهای ثبت شده در استان نسبت به تعطیلات سال گذشته عید سعید فطر گفت: استان البرز مسير عبور بسياری از مسافران به ساير نقاط كشور است.

وی نظارت بر تردد و مدیریت ترافیک در ایام طرح را بسیار با اهمیت ذکر کرد و افزود: علاوه بر اخذ آمار لحظه‌ای تردد، در ايام طرح با استفاده از دوربین‌های نظارتی موجود در محورهای استان، وضعیت ترافیک جاده‌ها در مرکز مدیریت راه‌های استان بررسی و به ارگان‌های ذیربط اطلاع رسانی شد.

نظر شما