شناسهٔ خبر: 24619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد:

ساخت قطعه استاتور‌شناور ناجی۶ با هزینه ای کمتر از ۵۰% قیمت مشابه خارجی

شناورسازی مقروقه ‌اداره كل بنادر مازندران برای اولين بار در كشور‌ موفق به ساخت قطعه استاتور شناور ناجی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از ساخت قطعه استاتور شناور ناجي۶ توسط کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات اداره کل براي اولين بار در سطح كشور خبر داده است.

احمد مهرزاد با اعلام خبر فوق، افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همواره تلاش نموده تا در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و تولید داخلی در جهت تامین  قطعات تجهیزات استراتژیک بنادر کشور از بخش خصوصی توانمند داخلی استفاده نماید.

وی گفته است:به دنبال محدودیت در تهیه و تأمین قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات استراتژیک از سوی شرکت های خارجی سازنده و عدم همکاری آنها به دلیل تحریم های اعمال شده، کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات این اداره کل ضمن اتکاء به توان صنایع داخلی و بهره گیری از نیروهای توانمند، اقدام به مهندسی معکوس و ساخت کامل قطعه استاتور شناور ناجی۶ نمودند.

مهرزاد با اشاره به اینکه این قطعه اولین بار توسط کارگاه ها و متخصصین داخلی ساخته شده و بومی سازی گردیده است خاطرنشان کرد: قطعه ساخته شده با هزینه ای کمتر از ۵۰% قیمت مشابه خارجی و با کیفیت بهتراز نمونه  اصلی تولید شد  و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور زمینه افزایش توانمندی تولید کنندگان داخلی فراهم گردید.

نظر شما