شناسهٔ خبر: 24655 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش دید افقی در مناطق مرکزی و جنوب تهران

گردوخاک تهران سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید، وقوع گرد و خاک در استان‌های قم، سمنان، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین و اصفهان در سه روز آینده خبر می‌دهد و همزمان با این پدیده، دید افقی در این مناطق کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی در امروز و فردا (دوشنبه) در استان‌های ساحلی خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق، از اوایل شب دوشنبه و در روز سه شنبه(پس فردا) با نفوذ توده هوای خنک از عرض های شمالی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش و وزش باد شدید در استان های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج می‌شود، ضمن اینکه در روز سه‌شنبه در استان خراسان شمالی نیز شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

در بعد ازظهر امروز در برخی نقاط شمال غرب و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل شاهد وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک خواهیم بود و خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به ۳۲ درجه بالای صفر، رطوبت هوا ۱۷ درصد و سرعت وزش باد به بیش از ۲۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است و کمینه و بیشینه هوای تهران بین ۲۵ تا ۳۷ درجه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای روز دوشنبه (فردا) بین ۲۴ تا ۳۷درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز صاف، در بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی کمینه و بیشینه هوای تهران را در روز سه شنبه (پس فردا) بین ۲۰تا ۳۷ درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: در این روز آسمان تهران نیز صاف، در بعد از ظهر با افزایش ابر و در بعضی از ساعات با وزش باد خواهد بود. /

برچسب‌ها:

نظر شما