شناسهٔ خبر: 24659 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با شرکت در اجلاس شهرهای جهان

معاون وزیر راه و شهرسازی با وزیر مشاور سنگاپور دیدار کرد/ رایزنی‌های وزارت راه و شهرسازی در سنگاپور برای توسعه همکاری با آن کشور

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کشورمان روز یکشنبه در سنگاپور با وزیر مشاور در وزارت توسعه ملی این دولت – شهر جنوب شرق آسیا دیدار و در مورد توسعه مناسبات دو جانبه رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ایران که برای شرکت در اجلاس شهرهای جهان در سنگاپور به سر می‌برد در نخستین روز سفر خود با «دسموند لی» وزیر مشاور در وزارت توسعه ملی این دولت – شهر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مقام سنگاپوری ضمن توضیح در مورد اجلاس کلان شهرهای جهان، چالش و مخاطرات عمده شهرنشینی در سنگاپور را ناشی از تغییرات اقلیمی و آلودگی های زیست محیطی فرامرزی دانست.

آلودگی‌های فرامرزی ناشی از سوختن درختان پالم در اندونزی هر سال این دولت – شهر بیش از پنج میلیون نفری را با چالش مواجه می‌کند و مذاکرات دو طرف تاکنون راه به جایی نبرده است.

وزیر مشاور در وزارت توسعه ملی سنگاپور همچنین گفت: بلندمرتبه سازی و ساخت وساز در زیر سطح از برنامه‌هایی است که دولت در مواجهه با مشکل کمبود زمین در پیش گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کشورمان نیز دراین دیدار با تشکر از دولت سنگاپور برای میزبانی این نشست‌ها، ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست‌ها که حاصل هم‌اندیشی و تبادل تجارب برنامه ریزان و کارشناسان امور شهری کشورهای مختلف است، آنها را در یافتن راهکارهای مناسب در مواجهه با چالش‌های امور شهرنشینی و فرایند شهری شدن یاری کند.

حناچی درادامه با اشاره به مشکلات کلانشهر تهران، تمرکز جمعیت در شهر تهران و آلودگی هوا را یکی از چالش های عمده شهری در ایران دانست. وی تبادل تجربیات در سطح ببن‌المللی را برای یافتن راهکارهای پایدار به منظور حل این مشکلات ضروری عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از وزیر مشاور در وزارت توسعه ملی سنگاپور برای دیدار از ایران دعوت کرد.

حناچی همچنین روز یکشنبه از نمایشگاه جانبی اجلاس کلانشهرهای جهان که در آن آخرین فناوری‌های توسعه شهری به ویژه در ارتباط با مسائل زیست محیطی و آب و طراحی سازه‌های سازگار با محیط زیست ارائه شده بود، دیدن کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران دو سال پیش با سفر به سنگاپور، در حاشیه دهمین اجلاس وزرای زیرساخت آسیا-اقیانوسیه، با مقام‌های این دولت – شهر برای توسعه همکاری‌ها مذاکره کرده بود.

سنگاپور جزیره ای با مساحت ۷۱۸ کیلومتر مربع در جنوب شرق آسیا است که پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است./

نظر شما