شناسهٔ خبر: 24665 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون مسافری شرکت راه‌آهن خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مسافران ریلی در هفته مصادف با عید فطر/ آمار جابه‌جایی مسافران ۱۰۰ هزار نفر بیشتر شد/ قابلیت افزایش قطارهای پنج ستاره در تابستان وجود دارد

سیدمحمد راشدی معاون مسافری شرکت راه‌آهن از افزایش ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در هفته منتهی به ایام عید فطر و تعطیلات آخر هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل خبر داد.

سید محمد راشدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افزایش ۳۰ درصدی جابجایی مسافر در ایام عید فطر نسبت به هفته قبل از آن خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار مسافر در هفته مرتبط با ایام عید فطر نسبت به هفته پیش از آن بیشتر جابجا شدند.

وی افزود: با احتساب رشد ۳۰ درصدی و افزایش ۱۰۰ هزار نفری مسافر در هفته گذشته، تعداد مسافران جابجا شده از طریق قطار به ۴۳۰ هزار نفر رسید که علت اصلی این استقبال گسترده، عید سعید فطر و تعطیلات پایان هفته بوده است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره استقبال عمومی از قطارهای پنج ستاره فدک گفت: در گذشته روزانه یک قطار پنج ستاره فدک در مسیر تهران-مشهد مشغول بود که با توجه به استقبال روزانه به دو قطار افزایش یافت و در صورت افزایش استقبال مردم در ایام تابستان قابلیت افزایش این نوع قطار وجود دارد.

راشدی با بیان اینکه «تقاضای اکثر متقاضیان سفر در هفته گذشته تامین شد»، گفت: مسیرهای تهران-مشهد، تهران-اهواز، راهآهن جنوب، تهران-تبریز، مسیر آذربایجان، قطارهای کمربندی از اصفهان-مشهد و قم-مشهد روزانه دو قطار در حالت تردد هستند تهران-یزد و سایر مسیرها مانند تهران-بندرعباس به ترتیب بیشترین تردد را داشتند.

معاون مسافری راه آهن  با اشاره به استقبال  گسترده مردم برای سفر در تابستان یادآور شد: به دلیل سیستم پیش فروش در حمل و نقل مسافر ریلی، مشکلات برای اقدام به سفر از جانب مردم  بسیار کم است.

نظر شما