شناسهٔ خبر: 24677 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

داریوش نصر در دیدار با نماینده ولی فقیه استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اجرای ۳۸ پروژه راه‌سازی/ آسفالت ۱۹۹ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۴ با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۹۹ کیلومتر راه روستایی با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال آسفالت شد گفت: ۳۸ پروژه راهسازی در راستای گسترش راه‌های استاندارد و ارتقای ضریب ایمنی شبکه حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهر ارومیه ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: ۱۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۴۹ کیلومتر راه اصلی و ۲۷ کیلومتر راه فرعی در قالب ۳۸ پروژه راهسازی احداث می‌شود.

داریوش نصر با بیان اینکه مراحل ساخت آزادراه ارومیه – تبریز  از سمت آذربایجان غربی به سرعت اجرا می‌شود، گفت: همت مضاعف برای تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی به ویژه بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب و تعریض و بهسازی محور سلماس- خوی- ایواوغلی داریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۶۰ کیلومتر راه روستایی در حال احداث است، گفت: اجرای پروژه‌های ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی علاوه بر صرفه‌جویی کلان در هزينه‌هاي بخش حمل ونقل، آمار سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان را به طورچشمگيري كاهش می‌دهد.

نصر با اعلام اینکه سال گذشته ۱۹۹ کیلومتر راه روستایی با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال آسفالت شد، یادآور شد: همچنین ۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۸ کیلومتر راه اصلی و ۶ کیلومتر راه فرعی با صرف۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ بهسازی و آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اجرای طرح‌های راهسازی و راهداری در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: اصلاح نقاط پرحادثه و تعمیر و بازسازی ابنیه افنی و تاسیسات جاده‌ای با استفاده از امکانات و نیروهای این اداره کل عملیاتی شده و تاثیر بسزایی در ارتقای ضریب ایمنی جاده‌ای داشته است.

۲۲۰ كيلومتر بزرگراه، ۸۰۴ كيلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۸۸ کیلومتر راه فرعی و ۸ هزار و ۷۸ کیلومتر راه روستایی در حوزه استحفاظی آذربایجان غربی وجود دارد.

ضرورت افزایش ایمنی سفرهای جاده ای آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ارومیه در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر بر ضرورت افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای استان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قریشی خواستار  تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل استان شد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی؛ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان دیدار و گفتگو کردند.

نظر شما