شناسهٔ خبر: 24695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان خبر داد:

اجرای آسفالت حفاظتی برای اولین بار در محور کبودرآهنگ به ویان

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ استان همدان گفت: برای اولین بار در محور کبودرآهنگ به ویان اجرای آسفالت حفاظتی به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۷ متر در مسیر رفت و برگشت در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سهراب فتحی در این رابطه بیان کرد: میکروسرفیسینگ از نوع آسفالت‌های حفاظتی بوده و در جهت بالا بردن طول عمر و کارایی راه‌ها از آن استفاده می‌شود که برای کل مسیر اعتباری در حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ افزود: مصالح مورد نیاز قیر امولسیون؛ چسب لاتکس، سیمان ۲.۵ درصد، آب و بیس بوده و ضخامت اجرا ۱.۲ سانتیمتر است که این طرح برای اولین بار در سطح راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان انجام می‌گیرد.

فتحی همچنین از اجرای نوع دیگری از آسفالت حفاظتی به نام (چیپسیل) در محور روستایی گزال ابدال به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

وی در رابطه با مزایای این طرح گفت: این نوع آسفالت شامل بیس و قیر امولسیون است که توسط دستگاه‌های نمک‌پاش اتوماتیک بیس پاشی به ضخامت ۱ سانتیمتر انجام و پس از قیرپاشی توسط غلتک متراکم می‌شود.

فتحی از وجه تمایز این نوع روکش آسفالت حفاظتی با دیگر طرح‌ها به سرعت بالای اجرای پروژه و صرفه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، از آلودگی‌های محیطی جلوگیری به عمل می‌آید.

نظر شما