شناسهٔ خبر: 24731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تامين اعتبار،

بهره‌برداری از تونل قلاجه در استان ايلام تا پايان سال

بازدید در صورت تامين اعتبار لازم تا پايان سال شاهد بهره‌برداری از تونل قلاجه در استان ايلام خواهيم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام، در بازدید مدیر راهداری راه و شهرسازی استان ایلام و فرماندار شهرستان ایوان از تونل قلاجه روند تكمیل تونل قلاجه مثبت ارزیابی شد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان ایلام گفت: طول تونل قلاجه كه بین استان‌های ایلام و كرمانشاه قرار دارد ۲۵۰۰ متر و با راه‌های طرفین ۳۷۵۰ متر است، حفاری و كف كنی آن به طور كامل به پایان رسیده و هم اكنون پیمانكار مشغول اجرای عملیات لاینینگ است كه تاكنون ۴۹۰ متر از ۱۰۷۴ متر لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است، در كل پیشرفت فیزیكی تونل ۸۷ درصد است.

دلخواه افزود: تاكنون ۲۱۰ میلیارد ریال برای این تونل هزینه شده است و برای تكمیل و اجرای روشنایی و تهویه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است كه در صورت تامین به موقع آن می‌توان به بهره‌برداری از این تونل عظیم تا پایان امسال امیدوار بود. 

دلخواه در خصوص مزایای این تونل گفت: بهره‌برداری از این تونل باعث كاهش ۱۲ كیلومتری گردنه برف‌گیر قلاجه خواهد شد و ۲۵۰ متر ارتفاع كه خودروها باید طی كنند را كاهش خواهد داد و این امر در صرفه‌جویی زمان و مصرف سوخت تاثیر زیادی خواهد داشت.

فرماندار ایوان در این بازدید از پی‌گیری مدیركل راه و شهرسازی استان و تلاش این دستگاه اجرایی در خصوص تونل قلاجه قدردانی نموده و ابراز امیدواری كرد با تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم ملی باشیم.

نظر شما