شناسهٔ خبر: 24771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت جام خراسان رضوی:

سرقت و برخورد ماشین‌آلات کشاورزی با علائم راهنمایی، یکی از مشکلات جدی ماست

جواد نژادي پور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت جام خراسان رضوی گفت: سرقت تابلوها و همچنین برخورد ماشین‌آلات کشاورزی با تابلوهای راهنمای جاده و تابلوهای انتظامی حاشیه راه‌ها، یکی از مشکلات جدی در محورهای تربت جام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد نژادی‌پور با اعلام این خبر افزود: سرقت و برخورد ماشین‌آلات کشاورزی با تابلو و علائم علاوه بر تحمیل هزینه مالی زیاد به اداره و بیت‌المال، از نظر ایمنی نیز مشکل‌آفرین است.

وی ادامه داد: گرچه گشت‌های راهداری اداره برای جلوگیری از سرقت یا برخورد وسایل نقلیه کشاورزی با علائم ایمنی راه‌های این منطقه فعال است، اما با توجه به گستردگی حوزه و طولانی بودن فاصله روستاها از مرکز بخش، نظارت کامل بر تمامی محورها مقدور نیست.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه حفظ و نگهداری از اموال عمومی به ویژه علائم ایمنی راه‌ها در مناطق روستایی، نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در حفظ و نگهداری این اموال دولتی را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت جام با اشاره به سرقت ۳۵ عدد پایه تابلوهای ایمنی کل حوزه استحفاظی و ۴۰ متر صفحه گاردریل در محورهای تربت‌جام – فریمان، تربت‌جام - صالح‌آباد و محورهای روستایی موسی‌آباد، حاجی‌آباد و سمیع‌آباد، گفت: متاسفانه با وجود تمامی گشت‌های انتظامی و راهداری این سرقت‌ها هنوز در محورهای این شهرستان ادامه دارد و ما تقاضای همکاری نیروی انتظامی و عوامل پلیس‌راه برای جلوگیری از این موضوع را داریم. 

وی افزود: با تمام این مشکلات و با وجود کمبود اعتبارات در حوزه راهداری، در راستای ایجاد روشنایی‌های نقطه‌ای در تمام تقاطع‌های روستاهای حوزه استحفاظی، با توجه به بازدید از سوی کارشناسان این اداره و شناسایی نقاط پرحادثه، اقدام به نصب ۳ عدد چراغ آذرخش شده که در بازه زمانی کمتر از یک ماه، ۳ عدد چراغ آذرخش در ابتدای روستای رونج و تقی‌آباد و دانشگاه آزاد اسلامی نصب شد. 

نظر شما