شناسهٔ خبر: 24786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسعود مالکی خبر داد:

واگذاری بيش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در سیستان و بلوچستان/ پوشش آسفالت جاده‌های روستاهای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در این استان تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي؛ مسعود مالکی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: امور مهم زیربنایی و روبنایی در سایت های مسکن مهر استان شامل آب، برق، گاز، تلفن، فاضلاب، مدرسه، مسجد، فضای سبز، مراکز تجاری و سایر موارد ایجاد شده است.

وی همچنین طول راه های استان سیستان و بلوچستان در دو حوزه شمالی و جنوبی را ۲۲ هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان راه ۱۱ هزار کیلومتر در شمال استان واقع شده است.

مالکی گفت: از مجموع ۱۱ هزار کیلومتر راه در حوزه شمالی استان ۱۷۶ کیلومتر بزرگراه،۸۲۷ کیلومتر راه اصلی و ۲هزار و ۲۲۰ کیلومتر راه فرعی بوده که از این مقدار تاکنون ۶۰۴ کیلومتر به زیر پوشش آسفالت رفته است.

وی در ادامه مجموع طول راه های روستایی استان سیستان و بلوچستان را ۷ هزار و ۷۶۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این مقدار دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر یعنی ۳۳ درصد راه های روستایی این استان از نعمت آسفالت بهره مند هستند این در حالیکه میانگین آسفالت راه های روستایی در کشور ۵۰ درصد است.

مالکی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته جاده های روستاهای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار استان هم زیر پوشش آسفالت می رود.

وی ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری در حوزه مسکن و راه از اولویت های عمرانی استان سیستان و بلوچستان است از اینرو می طلبد دولت توجهی ویژه ای به این مهم داشته باشد.

نظر شما