شناسهٔ خبر: 24791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام لغزندگی سطح محورهای گلستان

باران مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به بارش نزولات جوی از شب و روز گذشته در استان، سطح راه‌های ارتباطی استان را لغزنده اعلام كرد و از رانندگان خواست كه با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در جاده‌ها حركت كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در گفت و گویی خبری گفت: در حال حاضر با توجه به بارش‌ها، هیچ محور ارتباطی استان مسدود نیست و رفت و آمد به حالت عادی و روان در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به اینكه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، شرایط جوی ناپایدار حاكم بر استان تا فردا پنجشنبه تداوم خواهد داشت، به هم استانی‌ها توصیه كرد كه به احتمال وقوع بارش‌های رگباری در برخی نواحی مستعد استان، آبگرفتگی و همچنین وقوع سیل ناگهانی، از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مصدقی ادامه داد: راهداران و عوامل راهداری استان نیز با شروع طرح راهداری تابستانه در طول راه‌های شریانی و اصلی استان حضور دارند و به محض وقوع حادثه‌ای، وارد عمل خواهند شد.

به گفته وی، مركز مدیریت راه‌های استان با شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ در طول شبانه روز آماده ارائه آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها و شرایط جوی استان به رانندگان است.

مصدقی افزود: در شرایط فعلی جوی، رانندگان حتما قبل از سفر از طریق شماره‌های اعلام شده از وضعیت راه‌های استان بویژه محورهای كوهستانی و ارتفاعات مطلع شوند.

استان گلستان حدود پنج هزار كیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد كه بیش از یكهزار و ۹۰۰ كیلومتر آن كوهستانی است.

نظر شما