شناسهٔ خبر: 24799 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

آغاز تحویل قرارداد پیش فروش ۴۵۵۰ واحد محله ایران‌شهر در شهر جدید پردیس

پردیس قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تعدادی از واحدها و قرارداد پیش فروش محله ایرانشهر فاز ۱۱ شهر جدید پردیس را تحویل صاحبانش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس در روز ۲۱ تیرماه در محل شرکت عمران پردیس جلسه ایی با حضور آقای مهرآبادی قائم مقام  وزیر راه و شهرسازی؛ حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و معین ویژه شهر جدید پردیس؛ غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس؛ حیدری فرماندار شهرستان پردیس؛ لاله شهردار پردیس؛ ضرغامی رییس دادگستری شهرستان پردیس؛ صفدری رییس آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه حیدری فرماندار پردیس طی سخنانی از تعامل بین دستگاه‌های خدمات رسان تشکر و خواستار پیگیری بیشتر این دستگاه‌ها شد تا کار مردم که همانا تحویل خانه‌هایشان است زودتر به اتمام برسد.

ایشان در پایان ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت با توجه به اینکه زمان زیادی از حضور ایشان در این شرکت نمی‌گذرد، با قدرت و پیگیری فراوان به دنبال تحویل و اتمام پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه جلسه اظهار داشت: مردم سرپناه می‌خواهند و باید دغدغه‌شان رفع شود، از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان تشکر کرده و تقاضا دارم بیشتر در کنار هم باشیم، ایشان خواستار پیگیری بیشتر اداره آب و فاضلاب استان شد و ادامه داد: باید طلسم عدم تحویل را شکسته و واحدها را تحویل متقاضیان بدهیم.

وی در خصوص جلسه روز گذشته که با مدیران ارشد بانک مسکن برگزار شد ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات اخذ شده به زودی از شرایط موجود خارج و به شرایط مناسب برسیم.

در پایان غفوری به متقاضیان محله ایرانشهر این نوید را داد که در صورت تکمیل سهم آورده، قرارداد و کلید واحد همزمان تحویل ایشان می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: اینکه خبرگزاری‌ها خبر آغاز افتتاح را وارونه جلوه می‌دهند و تحویل واحد قبل از افتتاح رسمی جهت رفع ایرادات احتمالی را مراسم افتتاح اعلام می‌نمایند جای تعجب دارد و اخلاقی نیست.

در بخش دیگر این برنامه مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی گفت: دولت علی رغم مشکلات فراوان ، واحدهای زیادی را تکمیل و تحویل مردم داده است. ما برای آگاهی مردم باید اخبار را بهتر پوشش بدهیم تا اطلاع رسانی صحیح صورت پذیرد، از تمامی دستگاه‌های خدمات رسان برای شهر پردیس تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد روند اجرایی مناسبی در شهر پردیس هستیم. جهت اطلاع متقاضیان ذکر این نکته مهم است که در پردیس، شرکت عمران متولی ساخت و اجرای همه خدمات روبنایی و زیربنایی واحدها، آماده‌سازی و محوطه‌سازی در شرایط بسیار دشوار توپوگرافی است.

مهرآبادی در ادامه این نوید را به متقاضیان داد: طی جلسه‌ایی که اخیرا با معاون اول محترم رییس جمهور آقای جهانگیری داشتیم مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان را به این شهر اختصاص دهد.

ایشان درپایان گفت : خواسته ما تحویل و افتتاح واقعی است و دوست داریم عدد درست را به مردم برای افتتاح اطلاع رسانی کنیم . مهرآبادی همچنین غفوری را نیرویی کارآمد، جدی و کاری دانستند و ابراز امیدواری کردند با حضور ایشان واحدها زودتر تحویل متقاضیان شود.

در این جلسه صفدری مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران طی سخنانی گفت: ما خرسند می‌شویم واحدها تحویل مردم شود. خوشبختانه همه موارد و مباحث شفاف است. تمامی زیرساخت‌ها برای آب سالم آماده است حتی می‌توان به جرات گفت آب پردیس از آب تهران هم سالم تر است برای ما وظیفه است به تعهداتمان عمل کنیم .

صفدری همچنین اعلام کرد : بحث فاضلاب باید بررسی بیشتر شود تا به مشکل برنخوریم.

در بخشی از این جلسه نمایندگان متقاضیان ضمن ابراز رضایت از روند کارها خواستار سرعت در تحویل واحد ها و صداقت در اطلاع رسانی شدند.

در پایان این بازدید، قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر  و هیئت همراه از خط انتقال آب و ایستگاه پمپاژ آب نیز بازدید کردند.

در خاتمه ، غفوری در پاسخ به پرسش و دغدغه ها و در جمع متقاضیان گفت : با توجه به اینکه ۴۵۵۰ واحد مسکن مهر مذکور در فاز ۱۱ دارای آب، برق، گاز و خدمات روبنایی هستند شرکت عمران شهر جدید پردیس تصمیم گرفت تحویل را به صورت تدریجی آغاز نماید. در این تحویل کلید واحد به متقاضیانی تحویل داده شد که مبالغ سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت نمودند و الباقی متقاضیان که مبالغ پرداختی آنها کامل نیست و لیکن به ۸۰ درصد مبلغ رسیده باشد مشمول دریافت قرارداد پیش فروش می شوند.

وی همچنین اعلام کرد: همچنان که در گذشته تاکید و اطلاع رسانی شده است با تمهیداتی که توسط وزارت راه و شهرسازی اندیشیده شده است هیچ مبلغی از متقاضیان بابت اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت و هزینه نخواهد شد./

نظر شما