شناسهٔ خبر: 24824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

ساختمان یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس افتتاح شد

افتتاح آیین افتتاح ساختمان یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس در اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، در این مراسم که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی فارس، قاضی معاونت پیشگیری دادگستری استان فارس، جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور، جمعی از مدیران قضایی و افسران نیروی انتظامی و مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد، آیین معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس نیز انجام شد.

در ابتدای مراسم خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به وظیفه مهم دولت در راستای حفظ بیت المال گفت: راه و شهرسازی به عنوان یکی از نهادهای دولتی وظیفه حفظ و نگهداری از ۲ سرمایه عظیم ملی راه و املاک را برعهده دارد.

وی افزود: فارس با ۱۲۴ هزار کیلومترمربع یکی از استان‌های بزرگ کشور با حدود ۸۱ هزار هکتار دارایی املاک دولتی است.

مقبلی با اشاره به اهمیت نگهداشت این املاک جهت توسعه اهداف دولت افزود: زمین‌های دولت حق مردم است ولی متعلق به همه ملت است و در جهت تامین نیازهای همگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده، ادامه داد: چه بسا زمین‌هایی که جهت ساخت مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و تامین مسکن هچنین توسعه اقتصادی و تولید در حریم شهرها مورد استفاده قرار گرفته از همین املاک و اموال دولت بوده و بسیاری از همکاران ما در راه حفاظت از این سرمایه ملی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس متذکر شد: یگان حفاظت از سال ۹۰ تشکیل شد که عملکرد مشاورین حقوقی در راستای حفظ و نگهداری این سرمایه‌های عظیم بسیار موثر بود و از سال ۹۴ هدف، قانونمند کردن یگان حفاظت از اراضی برای پیشگیری و رفع از تصرف بصورت آسانتر و سریعتر اجرایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: از امروز و با حضور نیروی انتظامی و مستقر در اداره کل راه و شهرسازی فارس بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف دولت در حفظ و نگهداری این اموال بسیار موثرتر عمل کنیم تا در آینده گرفتار مشکلات کمبود زمین برای توسعه همه جانبه استان و شهرستان‌ها نشویم.

در ادامه اکبری قاضی از معاونت پیشگیری دادگستری استان فارس، با بیان این که وظیفه اصلی یگان حفاظت پیشگیری از تصرف اموال دولتی است گفت: اگر یگان بر موضوع احاطه داشته باشد با یک مداخله ساده موضوع قابل حل است.

وی ادامه داد: گاهی مردم از تملک دولت بر ملکی آگاهی ندارند و به دلیل عدم آگاهی تصرف اتفاق می‌افتد که این موضوع با اطلاع رسانی قابل پیشگیری است.

سرهنگ ذوالقدری جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به مهمترین وظیفه نیروی انتظامی افزود: یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی برخورد با متخلفین و متصرفان است و از آنجا که اموال دولتی در سال‌های اخیر بیشتر مورد تصرف قرار گرفته وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: اگر زمینه اجرای حکم فراهم شود و احکام بطور قطع و سریع اجرا شود انگیزه تصاحب و تصرف در بقیه از بین می‌رود.

سرهنگ عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز گفت: در ۴ سازمان مسئولیت اجرای حفاظت از اراضی وجود دارد که در سازمان‌های امور اراضی، محیط زیست و مراتع و جنگل‌ها یگان تشکیل شده بود و با پیگیری‌های بعمل آمده در سازمان ملی زمین و مسکن نیز تشکیل شد.

وی متذکر شد: اولویت کاری ما اول پیشگیری و بعد مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف املاک دولتی است و امیدواریم با تلاش‌ها و همکاری ارگان‌های مسئول بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف دولت و تامین نیازهای مردم گام موثری برداریم.

در ادامه، حکم فرماندهی یگان حفاظت ار اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس به سرهنگ عسکر پرتو اهدا شد.

در پایان مراسم نیز، ساختمان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس واقع در اداره کل راه و شهرسازی فارس افتتاح شد و این یگان رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما