شناسهٔ خبر: 24877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

استقرار ۱۲۰ راهدار در محورهای استان سیستان و بلوچستان/ محور هیرمند-ادیمی مسدود شد/ تعطیلی تمامی دستگاه‌های اداری غیز از راهداری

طوفان شن در سیستان و بلوچستان مدیر راهداری استان سیستان و بلوچستان با اعلام عدم گزارش تصادف در روزهای طوفانی استان سیستان و بلوچستان از استقرار ۱۲۰ راهدار در محورهای استان خبر داد و محور هیرمند- ادیمی را تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام کرد.

منصور ملاشاهی مدیر راهداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت راه‌های استان و تمهیداتی که به منظور کمترین آسیب به دلیل طوفان زابل در آن استان انجام گرفته است گفت: وضیعت استان سیستان و بلوچستان در حالت بحرانی قرار دارد و طوفان‌های معروف استان یک مقداری دیرتر شروع شده است و سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده است که این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیر راهداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت در سیستان و بلوچستان به گونه ای است که تمامی دستگاه های اداری تعطیل است و تنها سازمان راهداری بدون هیچ چشمداشتی و برای خدمات‌رسانی به هموطنان استانی در ارایه خدمات هستند.

ملاشاهی در مورد راه‌های استان و باز یا بسته بودن محورهای مواصلاتی این استان گفت: محور هیرمند- ادیمی به دلیل آنکه شعاع دید بسیار کم بود و همچنین به دلیل جلوگیری از صدمات حاصل از کاهش دید و احتمال افزایش تصادفات از امروز صبح، ۲۴ تیرماه بسته شد و بقیه محورها باز هستند.

مدیر راهداری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تقریبا تمامی راه های استان به دلیل طوفان در وضعیت بحرانی به سر می‌برند افزود: نیروهای راهداری در محورهای استان در حال گشتزنی هستند و نزدیک به ۱۲۰ نفر در نقاط خطرآفرین مستقر هستند.

ملاشاهی گفت: طوفان مشکلات متعددی برای شهروندان و ساکنان استان بویژه در روستاها ایجاد کرده است که امیدواریم با تمهیداتی که از سوی مدیران ارشد در مرکز انجام می شود مسایل این شهرستان به حداقل ممکن برسد.

وی در پایان افزود: تا به امروز هیچگونه گزارش تصادفی در جاده های استان سیستان و بلوچستان به سبب طوفان گزارش نشده است و با اطلاع رسانی و همکاری پلیس راه، نیروهای راهداری و همکاری شهروندان سیستانی سرعت مطمئنه حرکت در استان ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر سرعت وزش طوفان در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت، دید افقی ۲۵۰ متر، میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۲۰ برابر حد مجاز و ۷ برابر حد بحرانی است./

نظر شما