شناسهٔ خبر: 24935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه راهسازی در سوسنگرد:

ارتقای وضعیت جاده‌ای، افزایش صادرات از مرز چزابه را بدنبال دارد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: با بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، شاهد کاهش تصادفات و مشکلات و در عین حال افزایش ایمنی جاده خواهیم بود، همچنین ارتقای وضعیت جاده‌ای باعث ایجاد جاذبه برای افزایش صادرات از مرز چزابه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، در آیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در سوسنگرد غلامرضا شریعتی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌ها با هدف تسهیل در رفت و آمد بین‌شهری، تردد زائران اربعین حسینی، راهیان نور و یادمان شهدا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پس پایان عملیات اجرایی این پروژه‌ها محور هویزه ـ سوسنگرد چهاربانده خواهد شد، تصریح کرد: این محور از محورهای مهم و پرتردد هویزه ـ سوسنگرد است که حجم تردد بر روی این جاده سبب بالا رفتن میزان تصادفات در این منطقه شده است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد که با توجه به حجم تردد ماشین‌های سنگین در این جاده بتوانیم با مهیا کردن زیر‌ساخت‌های لازم در بین جاده‌ها متناسب با حجم تردد کیفیت و امنیت جاده‌ها را تامین کنیم.

وی افزود: بهسازی و آسفالت محور سوسنگرد به هویزه چون محل تردد خودروهای بی شماری است که اغلب آنها در فعالیت های اقتصادی حضور دارند، مورد نیاز بود.

شریعتی با اشاره به قول پیمانکار پروژه‌‌ها مبنی بر بهره‌برداری پروژه‌ها در پیش از موعد مقرر گفت: آنچه برای ما مهم است کیفیت و تامین امنیت جاده‌هاست، بنابراین صرفاً به‌خاطر سرعت در کار از کیفیت‌های لازم غافل نشویم.

استاندار خوزستان در ارتباط با پروژه دیگر گفت: تکمیل کمربندی دشت آزادگان است را نیز امروز کلنگ‌زنی کردیم. مطالعات احداث پل دوم اتصالی نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی ادامه داد: مرز چذابه در سه ماه اخیر ۲۳۰ میلیون دلار صادرات داشته و از مرز شلمچه با صادارت حدود ۱۶۰ میلیون نیز سبقت گرفت. چذابه در طول سال گذشته تنها ۷۰ میلیون دلار صادرات داشت ولی امسال با افزایش این رقم آن هم در سه ماه اول رشد بسیار خوبی را ثبت کرد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: به تبع این رشد صادرات قطعا حمل و نقل در این مسیر به ویژه تردد ماشین‌های سنگین هم افزایش پیدا می‌کند و اگر از این محور بی‌تفاوت عبور و زیرساخت‌های لازم را فراهم نکنیم قطعا با افزایش حوادث مواجه خواهیم شد.

شریعتی اضافه کرد: به دلیل همین ترددهای بالا، صلاح کار بر بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای در شهرستان دشت آزادگان بود بنابراین تمام تلاش خود را در راستای اصلاح این راه به کار گرفتیم تا متناسب با حجم خودرو و باری که در مسیر است، بتوانیم زیرساخت‌های مسیر را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: قطعا با بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، شاهد کاهش تصادفات و مشکلات و در عین حال افزایش ایمنی جاده خواهیم بود. همچنین ارتقای وضعیت جاده‌ای باعث ایجاد جاذبه برای افزایش صادرات از این مرز می‌شود.

شریعتی افزود: چون حوزه راه یکی از زیرساخت توسعه برای استان است، بنابراین راه‌های خوزستان باید باکیفیت خوبی ساخته شود. در پروژه راهسازی محور اهواز به هفتکل نیز به مسئله کیفیت کار تأکید بسیاری داشتم.

وی بیان کرد: اصرارم به مدیرکل راه و شهرسازی و پیمانکاران حوزه راه، توجه به سرعت عمل در آماده سازی هست ولی قبل از آن روی مسئله کیفیت کار تأکید می‌کنم. در حقیقت بعد از گذشت حدود دو سال از افتتاح پروژه نباید جاده تکان خورده باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در کشورهای خارجی یک جاده بعد از گذشت ۳۰  سال کار، تکان نمی‌خورد ولی متأسفانه جاده‌های ما وقتی هنوز یک سال از افتتاح آنها نگذشته یا موج برمی‌دارد و یا اینکه نشست می‌کند.

شریعتی درخواست کرد: از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی تقاضا دارم تا روی این مسائل و پروژه‌ها دقت کنند.

نظر شما