شناسهٔ خبر: 24937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه راهسازی در محور تردد زوار اربعین حسینی

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات اجرایی ۲ پروژه راهسازی در محور تردد زوار اربعین حسینی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در آیین آغاز عملیات اجرایی این ۲ پروژه در سوسنگرد در جمع خبرنگاران گفت: پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور سوسنگرد-هویزه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر و به عرض ۲۲متر کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: تسهیل در رفت و آمد شهری و زائرین اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور از اهداف پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور سوسنگرد-هویزه بوده است.

رحمانی در خصوص آغاز عملیات اجرایی کمربندی سوسنگرد نیز افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی کمربندی محور سوسنگرد با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به طول ۲ کیلومتر و با عرض ۲۲ متر آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: از اهداف این پروژه می‌توان به تسهیل در رفت و آمد بین شهری، تسهیل تردد در خط ترانزیت کالا و حفظ زیرساخت شهری و تسهیل در تردد مسافرین و زائرین اربعین حسینی و تسهیل تردد کاروان‌های راهیان نور و زوار یادمان‌های دفاع مقدس اشاره كرد.

رحمانی بیان کرد: انجام مطالعات پل و قطعه اول ورودی شهر را نیز در دست انجام داریم.

وی افزود: اگر طبق وعده پیمانکار پروژه کمربندی در مدت زمان سه ماهه به بهره‌برداری برسد، رکورد خوبی است.

محور چهارخطه اهواز – حمیدیه – سوسنگرد – بستان به چذابه به طول ۱۳۵ کیلومتر است که ۳۶ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است؛ چهارخطه شدن این محور به منظور بهسازی و تسهیل تردد در محور سوسنگرد – بستان – چذابه به دلیل وجود پایانه مرزی چذابه و عبور روزانه ۱۵۰۰ کامیون حامل بار به کشور عراق انجام شده است.

 این پروژه به تسهیل عبور کاروان‌های راهیان نور و زائران عتبات عالیات کمک بسیاری خواهد کرد؛ ساخت این محور به ۵۰ سال گذشته بر می‌گردد که تنها یک مسیر دسترسی بوده و در حال حاضر یکی از سه محور اصلی تردد زائران عتبات عالیات است.

نظر شما