شناسهٔ خبر: 24974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مشهد:

راه و شهرسازی خراسان رضوی همواره یکی از برترین ادارات در حفظ حقوق شهروندی است

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارتخانه در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد ادارات کل در مراکز تمامی استان‌های کشور گفت: استان خراسان رضوی به عنوان چهاردهمین استان کشور مورد ارزیابی عملکرد دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات، بررسی میزان رضایت مردم از عملکرد هرکدام از ادارات راه و شهرسازی در سراسر کشور و ایجاد بستر مناسب برای ارائه پیشنهادات و نظرات مدیران ادارات در راستای تکریم بهتر و بیشتر مراجعه‌کنندگان به خدمات وزارت راه و شهرسازی است.

علی‌بخش رستمی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی همواره یکی از برترین استان‌های کشور در صیانت از حقوق شهروندان و تکریم مراجعان در اداره کل راه و شهرسازی بوده است، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در تکریم مراجعه‌کنندگان و مردم، همواره جزو پیشگامان و صاحب‌نظران بوده است.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و در راس آن شخص مدیرکل این اداره همواره در راستای تکریم هر چه بهتر مردم و آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق خودشان نسبت به مسائل شهری و راهداری، راهکارهای خوب و کاربردی ارائه کرده‌اند که باعث حضور همیشه پررنگ راه و شهرسازی خراسان رضوی در سطح کشور شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ادارات و صیانت از حقوق مردم در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این وزارتخانه تبدیل شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و در راس آن شخص دکتر آخوندی همواره بر رعایت حقوق مردم و ایجاد بستری مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با حقوق خود تاکید دارند.

وی افزود: بر اساس این برنامه‌ریزی در سال‌های آتی حتی اختصاص بودجه به ادارات کل استان‌ها هم به میزان رضایتمندی مردم از عملکرد هر کدام از این ادارات وابسته است و تا نتیجه ارزیابی عملکرد و درصد رضایتمندی شهروندان از عملکرد هر اداره مشخص نشود، تخصیص اعتبارات صورت نمی‌گیرد.

رستمی با تاکید بر اینکه نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل زوایای زیادی دارد، گفت: یکی از ابعاد این نامگذاری این است که تمامی نهادها و دستگاه‌ها قوی و متکی به خود باشند، تحقق این خودکفایی به نظر من بدون برگشت به خود و بررسی درون‌سازمانی محقق نمی‌شود زیرا همین بررسی‌هاست که می‌تواند مشکلات درونی هر مجموعه را به مدیران آن نشان داده و راهی در راستای کاهش هزینه‌های اضافی باشد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های راه، هواپیمایی، راه‌آهن، مسکن و شهرسازی به ارائه گزارش عملکردی از اهم فعالیت‌های خود در سال ۹۴ و سه ماهه اول امسال پرداختند.​

نظر شما