شناسهٔ خبر: 25014 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی در استان کرمانشاه/ بهره‌برداری از قطعه ۱۰ بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه و کنارگذر ۱۲ کیلومتری بیستون/ روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی/ کلنگزنی بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی

جاده های کرمانشاه معاون ساخت و توسعه راه‌ها از بهره برداری قسمتی از بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه و آغاز عملیات اجرایی قطعه دو حمیل- کرمانشاه و کمربندی بیستون در حاشیه سفر امروز رییس جمهور به استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در حاشیه سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه تعدادی از پروژه های عمرانی آغاز و یا به بهره برداری رسید که پروژه‌های بزرگراهی نیز در میان آنها قرار داشت.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در رابطه با این پروژه ها گفت: بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه بخشی از پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور است که از مرز بازرگان در شمال غربی آغاز  و تا بندر امام خمینی (ره) امتداد می یابد. این محور در طول مسیر از استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی عبور می کند.

خادمی افزود: قطعه ۱۰ ب این بزرگراه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۱۹۵ هزار ۲۰۰ میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت کریدور بزرگراهی غرب کشور در توسعه استان های واقع در مسیر اظهار داشت: کریدور غرب کشور به طول حدود ۱۷۰۰ کیلومتر است که ۷۵۸ کیلومتر از آن در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ جزو تکالیف شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته است. قسمتی از این کریدور بزرگراهی حدفاصل میاندوآب تا کرمانشاه به طول ۴۱۶ کیلومتر است که مطالعات آن در قالب ۱۰ قطعه انجام شده که از این مقدار حدود ۶۵ کیلومتر آن در قالب ۳ قطعه در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد.

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده ای معادل کاهش ۹۰ هزار میلیون ریال هزینه سالانه کشور، کاهش ۲۰ دقیقه ای زمان سفر معادل کاهش سالانه ۵/۱ میلیارد ریال و کاهش مصرف سوخت معادل حدود ۵ میلیارد ریال در سال از جمله مزایای پروژه بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه  است که معاون ساخت و توسعه راهها آنها را برشمرد.

خادمی ادامه داد: ساخت این بزرگراه علاوه بر اینکه توسعه اقتصادی استان های غرب و شمال غرب کشور را بر عهده دارد به دلیل اتصال به بزرگراه کربلا، مسیر دسترسی زائران به عتبات عالیات را تسهیل می کند.

وی احداث کمربندی های شرقی و غربی کرمانشاه را سبب عدم ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر کرمانشاه دانست و گفت: با بهره برداری از قطعه دهم بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه و همچنین کمربندی های غربی و شرقی کرمانشاه شاهد ساماندهی یکی از مسیرهای پرتردد و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز منطقه غرب کشور خواهیم بود.

توسعه استان کرمانشاه با توسعه زیرساخت های حمل و نقل

معاون ساخت و توسعه راه‌ها همچنین از آغاز عملیات اجرایی قطعه دو حمیل-کرمانشاه و کنارگذر بیستون خبر داد و گفت: راه اصلی حمیل-کرمانشاه به طول حدود ۵۰ کیلومتر علاوه بر تامین ارتباط ایمن و کوتاه، توسعه اقتصادی مناطق مرزی و  از طریق مرز مهران تسهیل سفر زائرات عتبات عالیات را موجب می شود.

وی ادامه داد: این راه از بخش حمیل شهرستان اسلام آباد استان کرمانشاه آغاز و به کمربندی شرقی واقع در جنوب شهر کرمانشاه متصل می شود و با احداث آن حدود ۴۵ کیلومتر مسیر فعلی کرمانشاه-ایلام کوتاه خواهد شد.

خادمی کنارگذر بیستون را نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رییس جمهور آغاز شده است و اظهار داشت: این کنارگذر به طول ۱۲ کیلومتر قسمتی از مسیر محور بزرگراهی اسدآباد-کنگاور-صحنه-بیستون-کرمانشاه-اسلام آباد غرب است که از مجموع ۱۸۴ کیلومتر طول این محور به جز کنارگذر بیستون و اسدآباد مابقی به صورت بزرگراهی هم اکنون زیر عبور قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راهها یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از کنارگذر و انتقال ترافیک به آن باعث افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر حداقل به مدت ۱۵ دقیقه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز ضمن ارائه گزارش عملكرد این اداره در دولت یازدهم، همچنین برنامه‌های پیش رو تا پایان فعالیت این دولت، به افتتاح ۵۷ كیلومتر احداث بزرگراه راه اصلی، بهسازی و آسفالت ۱۴۸/۶ کیلومتر راه روستایی، روكش آسفالت ۱۱۰ كیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی و احداث ۶ ساختمان و تاسیسات دولتی با زیربنای ۵۹۸۹ مترمربع اشاره كرد و گفت: همزمان با برنامه افتتاح سه پروژه عمرانی شامل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شهر كرمانشاه، احداث كمربندی بیستون و احداث باند دوم محور حمیل-كرمانشاه هم به منظور شروع عملیات اجرایی با دستور شخص رئیس جمهور معرفی شده و آماده کلنگ زنی است.

در ادامه محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر و همچنین مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی پس از برقراری ارتباط با محل استقرار رئیس جمهور از طریق ویدئو كنفرانس ضمن ارائه گزارش كل پروژه‌های افتتاحی و البته ۳ پروژه‌ای كه باید عملیات اجرایی‌اش آغاز می‌شد، با دستور روحانی مجوز افتتاح صادر و مراسم كلنگ‌زنی در محل احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی انجام شد.

نظر شما